MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fra togkjelleren
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fra togkjelleren

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 18>
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2008 at 07:02
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Tilbake til temaet:
Er det noen by eller noe liknende på den banen?


Hvis du ser i første innlegg et stykke ned på siden, er det et kart over Indre Stambane. Wink
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2008 at 21:37
kan du fortell om hvordan du bygde de sykt rå stilige speilene?Big%20smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2008 at 09:17
Originally posted by Stian Stian wrote:

kan du fortell om hvordan du bygde de sykt rå stilige speilene?Big%20smile
 
Jeg har skrevet litt om det her:
 
 
Ser at et bilde har falt ut, skal legge inn et nytt senere.
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2008 at 05:23
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Flott med levende bilder fra Stambanen, Jon EinarThumbs%20Up Får vente å se om det biltoget blir fylt opp av Ferrarier fra Stavern...Wink

 
 
Tongueve
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink
 
Til eller fra Stavern..., Ferrari"er står ihvertfall klare...Wink
 
 
 
 
 
 
RedLine-modeller
 
 
 
Smileve
 
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2008 at 20:24
Oppdatert.
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2008 at 21:45

Flott arbeid, Jon Einar.ClapClap Her viste du hvor enorm forskjell det blir ved smussing. Her er det bare smussing som gjelder.

Men loket ser jommen nyvaska ut....Wink Ser ut som byggevirksomheten er stor langs Indre Stambane. Hytter i Sirdal og på Hovden som skal reises før vinterenLOLLOLLOL
 
 
Tongueve
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2008 at 23:11
Oppdatert.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 00:32
Sølvsuper"n kunne trengt bedre lys nede også ser jegWink lekkert i ditt landskap,Jon Einar.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 17:25
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Klar for innsats på Stambanen i tog 5805 i dag.
 
 
Nydelig bilde, Dr(?) Jevistad!
 
Er vel ikke èn container som er korrekt!ClapClapClap
(Muligens postcontainerne)
 
 
Men MORTEN H. skal ha ros for loket! Smile
 
Med krass hilsen fra Øst
J-I Hansen


Edited by J-I Hansen - 09 oktober 2008 at 17:26
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 17:39
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
Er vel ikke èn container som er korrekt!ClapClapClap
(Muligens postcontainerne) 
Med krass hilsen fra Øst
J-I Hansen
 
Nei, men så du det før du inndirekte ble gjort oppmerksom på det?
Man kan jo lure på hvor nøye du egentlig tar detteWink
 
 
Smile
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2008 at 18:44
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

[QUOTE=J-I Hansen]
 
Nei, men så du det før du inndirekte ble gjort oppmerksom på det?
Man kan jo lure på hvor nøye du egentlig tar detteWink
 
 
Smile
 
Det ble observert, men beskjeden som jeg er ...   Smile
Back to Top
TA View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 oktober 2005
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2008 at 20:10
Skal man pirke ordentlig, så går det ikke El 16 i 5805 heller, ihvertfall ikke per dags dato.. men du verden så nydelige bilder!
 
 
Hilsen Tormod
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2008 at 20:20
El16 får ikke brukes vest for Kr.sand. Så da blir det ikke mange E16 å se på hvis man skal modulere sørlandsbanen på et Fremotreff ;-)
A matter of life and death
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2008 at 20:47
Eh, nei men dette er ikke på Sørlandsbanen hellerTongue
Hadde "en Indre Stambane" virkelig blitt bygget så ville antagelig ikke 5805 gått via Kristiansand
Eller sagt på en annen måte, i min MJ-verden går ikke godstogene mellom Oslo og Stavanger via KristiansandWink


Edited by jevistad - 10 oktober 2008 at 23:25
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 00:49
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Eh, nei men dette er ikke på Sørlandsbanen hellerTongue
Hadde "en Indre Stambane" virkelig blitt bygget så ville antagelig ikke 5805 gått via Kristiansand
Eller sagt på en annen måte, i min MJ-verden går ikke godstogene mellom Oslo og Stavanger via KristiansandWink
....og i min mj-verden kan det hende at det blir smalspor bane til Stavern....bare for at alle Ferrariene som jeg skal ha i garasjen,kommer på døra...Wink kunstnerisk frihet...eller hva, Jon Einar ?

Edited by morten.h - 11 oktober 2008 at 00:50
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 11:26
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....og i min mj-verden kan det hende at det blir smalspor bane til Stavern....bare for at alle Ferrariene som jeg skal ha i garasjen,kommer på døra...Wink kunstnerisk frihet...eller hva, Jon Einar ?
 
Selvfølgelig, i din private kjeller har ikke tilsynet jurisdiksjon, så her gjør du som du vil. På FREMO-treff derimot... men der har du jo et annet prosjektWink (som snart er tegnet ferdig)
 
Det finnes en modul i Tyskland som heter Staveren, du kan jo ta med Ferrariene på treff dit en gangTongue
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 14:22
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

El16 får ikke brukes vest for Kr.sand. Så da blir det ikke mange E16 å se på hvis man skal modulere sørlandsbanen på et Fremotreff ;-)
 
Hvor finner du den informasjonen skriftlig?
 
Mener bestemt DagCato har sjekket dette med jernbaneverket en gang og fått til svar at det ikke ligger noen restriksjon på bruk av El16 på den strekningen.
 
Eirik
 


Edited by eika - 11 oktober 2008 at 14:22
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 17:37
Etter det jeg kjenner til så er ikke El16 med tunge tog populær vest for KRS. Årsaken til dette er gamle uskjermede signalkabler som ligger i pukken nær sporet i de mange og lange tuneller på strekningen KRS - Moi.
Likeretter-thyristordriften i El16 lager en del elektrisk "støy" som derved blir indusert i signalkablene og signalene går derfor "i rødt" når støyen blir for kraftig. Derfor har det etter sigende vært uaktuelt å bruke El16 vest for KRS til signalkablene blir skiftet.


Edited by Kjell H. - 11 oktober 2008 at 17:39
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 17:59
Jeg var av den oppfatning at "problemet" med El16 rett og slett var relatert til det høye strømforbruket som gjorde at returstrømmen fra loket kunne slå over i signalsystemet og at det var årsaken til at signalene kunne skifte til rødt. Jeg har aldri hørt at problemer gikk direkte på induksjon i kabler.
Kablene har jo ligget i pukken her langs vestfoldbanen helt opp til for kun et par år siden uten at det har betydd kjøreforbud for El16 her. (Selv om de hadde problemer med den her og når lokene var nye)
 
Det andre problemet med El16 relatert til strømforbruket har jo gått på manglende kapasitet i omformeranleggene rundt omkring. Noe som for strekningen Kristiansand-Stavanger vel har utbedret den senere tid da det vel er tatt i bruk nye omformere på strekningen.
 
At lokene likevel ikke brukes på strekningen har vel mer med det at El14 med sine 6 aksler står bedre på sporet enn den 4-akslede El16 når man kjører tunge tog der.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 18:53
Strømtrekket (effektivverdi) fra en El 16 er nok mindre enn for både El 14 og El 18?  Imidlertid kan nok  amplitudeverdien fra en El 16 bli like stor eller større?
El 18 laget en del havarier på roterende omformere da den kom. Årsaken var at choppefrekvens for likeretterene på loket fallt sammen med resonansfrekvens til viklingene på de roterende omformere med påfølgende havari.
 
Det kan være brukt en annen kabeltype for signalkablene på Vestfoldbanen og lengre avstand signalkabel - skinne (som det vil være på åpen linje)? I tunneller er denne avstand tilsvarende kort og det øker faren for induksjon. 40 % av Sørlandsbanen på denne strekning er tunneller
- Eller er helt enkelt elektriske kabler der byttet ut med fiber i Vestfold? En fiberkabel er ufølsom for den slags støy og det er nok den kabeltype man vil gå for nå.
 
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 19:27
Det er i allefall sikkert at det har vært minst én hendelse der nattoget til STV ble sendt avgårde fra Oslo med el16, og at toget ble innstilt fra KRS nettopp på grunn av problemer med el16 på strekningen KRS-STV.

Effektverdien for tyristorlok av typen el16 er 0,8 (Det optimale er 1, men dette er bare toretisk mulig.) mens det for el14 og el18 er 0,9.

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 20:15
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

El 18 laget en del havarier på roterende omformere da den kom. Årsaken var at choppefrekvens for likeretterene på loket fallt sammen med resonansfrekvens til viklingene på de roterende omformere med påfølgende havari.
 
På El18 var da såvidt jeg har forstått problemet at de roterende omformerene ikke var i stand til å ta i mot strømmen som loket matet tilbake.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2008 at 21:19
Det med tilbakemating av effekt er et annet problem som moderne materiell påfører omformere og strømnett.
Dette er minst tema for mange nye lenker om man skal gå litt dypere i problemstillingen, men det medfører ikke direkte havarier på omformerene (roterende) som den viklingsresonans som El18 påførte dem.
 
Dette er først og fremst et 2-delt problem som er forskjellig for roterende og statiske omformere. Første generasjon statiske omformere kunne ikke mate retureffekt tilbake til strømnettet. Da kreves i prinsippet 2 vekselrettere med kondensatorbatteri som mellomspenning slik at de kan i det ene øyeblikk være likeretter - vekselretter for i neste øyeblikk kunne bytte om på oppgavene, alt etter den vei effekten flyter.
Det som var viktigere var at forsyningsnettet frem til omformerene kun var dimensjonert for forbruk og ikke innmating. Den strøm som et stort lok mater tilbake må også omsettes/forbrukes av andre forbrukere for at det skal virke. - Nettleverandørene sa altså nei.
Dette er årsaken til at tilbakemating ikke var tillatt i begynnelsen og har ikke noe direkte med at roterende omformere kunne tilbakemate. Selvfølgelig måtte en del vern og annet utstyr/innstillinger modifiseres for at tilbakemating skulle fungere.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 10:08
Glemte å kommentere det Lars skrev om "effektverdi" (eller virkningsgrad som jeg tror han mener)?
 
Jeg tror ikke at virkningsgraden for en El 16 er så lav som 0,8? Da ville tapet i loket være 900 kW ved fullt pådrag og det er mye effekt som går opp i varme. - Selv en virkningsgrad på 0,9 er for dårlig.
Typisk ligger nok virkningsgraden rundt 0,95 (eller bedre) - som for øvrige el. omformere/motordrifter av denne type, litt avhengig av utstyr. Det gir et totalt tap på 250 kW for et lok på 5 MW  (som egentlig er ganske mye).
 
Er det cos phi som du mener, Lars - så er jeg mer enig. Dette er fasevinkel mellom strøm og spenning.
For å minimalisere tapet i kjøreledning og tilførselsnett, er det ideelle cos phi = 1. Da er strøm og spenning i fase.
Moderne lok med asynkrondrift klarer dette. Eldre lok har problemer og "værstingen" er igjen El 16 (eller andre lok/motorvogner med samme prinsipp). Her ligger utfordringen i thyristorlikeretteren som bare kan operere med en viss max. switchefrekvens (mens moderne lok som bruker transistorer (IGT) er bedre).
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2008 at 22:57
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink
 
Da blir vel disse litt i overkant prismessig forstår jeg....LOL
 
 
 
 
LOLve
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 12:41
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink
 
Da blir vel disse litt i overkant prismessig forstår jeg....
 
 
LOLve
...men, hva er det jeg ser....Benz"n skal jeg se i mellom fingrene...men at du har ødelagt ved å sette en Bader Meinhof Wagen i nedre etasje...fy lanken..Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 15:47
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

...men, hva er det jeg ser....Benz"n skal jeg se i mellom fingrene...men at du har ødelagt ved å sette en Bader Meinhof Wagen i nedre etasje...fy lanken..Wink
 
Ja, enig!
 
Bayerische MakkWerke drar ned stilen på de andre bilene! Big%20smile
 
LOL
 
GG
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 16:03
Originally posted by GeirG GeirG wrote:

Bayerische MakkWerke drar ned stilen på de andre bilene! Big%20smile
 
LOL
 
GG
 
Og det kommer fra vedkommende som kjører rundt i japansk blikk?
 
Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg nesten blitt lurt til å tro at Hi Lux betydde noe exklusivt med høy luksus. Men jeg vet heldigvis bedre...LOL
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 21:23

Japansk blikk....tysk blikk....Det er utformingen som avgjør stilen, og den har ikke akkurat BMW gjort bedre med årene, for å si det sånn.

Og jeg har troen på at verdens største bilprodusent (vet de kniver med GM) har blitt det av en grunn.
 
Men nå skal vi ikke lage en svær bildiskusjon her. Alle har sin smak, og ingen får overbevist meg om at BMW er verdens beste bil.
 
Var og kikket på motortransportvognene i dag, og de ser ikke ille ut. Men de ser altfor rene ut. Selv jeg som ikke har lyst til å smusse vognene mine ellers, ville sannsynligvis gjort det med disse. Smile
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 21:24
[/QUOTE] ...men, hva er det jeg ser....Benz"n skal jeg se i mellom fingrene...men at du har ødelagt ved å sette en Bader Meinhof Wagen i nedre etasje...fy lanken..Wink[/QUOTE]
 
Tenkte å bare ha Ferrarier, men å sende caber i åpne vogner funkær inte...
Når kommer Hccrrs"ene???
En liten hvit Brabus, og en Alpina bare for å være eksakt...Wink
Men det er vist vanskelig å svelge for Lotus-kjøreren....LOL
Har sikkert nok til å fylle ett par vogner med britisk blikkLOL
 
 
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.