MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fra togkjelleren
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fra togkjelleren

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 18>
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 01:25
Dette blir jo bare bedre og bedre!

Det kommer et veterantog med jernbaneentusiaster til Stavanger i langhelga nå. NJK har sitt representantskapsmøte på lørdag, men det er tid for egne aktiviteter også. Det hadde vært veldig spennende å få sett noe av modelljernbanevirksomheten i området, og ikke minst togkjellern til Jon Einar. Hint, hint.....
Svein S
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 06:22
Finnes snart ikke flere skryte ord i det norske alfabetet som ikke allerede er brukt. Clap

Godt at du viser litt av rotet, slik at vi ser at du er litt menneskelig... LOL 
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 07:43
Originally posted by jevistad jevistad wrote:





Håper fotografen hadde vernevest!

Ellers er det bare å si "ditto" til alle superlativene.

Men jeg har utrolig lyst på noen artikler som beskriver de teknikkene og materialene du benytter til landskapsbyggingen.

Dette går Dave Frary en høy gang!
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 09:07
Originally posted by ses ses wrote:

Det kommer et veterantog med jernbaneentusiaster til Stavanger i langhelga nå. NJK har sitt representantskapsmøte på lørdag, men det er tid for egne aktiviteter også. Det hadde vært veldig spennende å få sett noe av modelljernbanevirksomheten i området, og ikke minst togkjellern til Jon Einar. Hint, hint.....
 
Det ville vært hyggelig, du er hjertelig velkommen til meg.
Ring meg på 916 69592, det er ca. 300m å gå fra Ganddal stasjon, ellers kan jeg sikkert ordne transport fra Stavanger også.
 
Men igjen advares det mot at bare en brøkdel av anlegget er ferdig, jeg er meget selektiv når jeg tar bilderWink.


Edited by jevistad - 29 april 2008 at 19:44
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 09:13
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:



Håper fotografen hadde vernevest!

Ellers er det bare å si "ditto" til alle superlativene.

Men jeg har utrolig lyst på noen artikler som beskriver de teknikkene og materialene du benytter til landskapsbyggingen.

Dette går Dave Frary en høy gang!
 
Vi får satse på at det var lokføreren som stoppet for å ta bilde av toget sittWink
 
Jeg jobber med en artikkel om byggingen av denne brua i allefall, så får vi se om det blir som en tråd her, eller den havner i MJ-bladet?
 
Boka til Dave Frary er "bibelen" i allfall, men takk for komplimentet.


Edited by jevistad - 29 april 2008 at 09:15
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 09:14
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by jevistad jevistad wrote:





Men jeg har utrolig lyst på noen artikler som beskriver de teknikkene og materialene du benytter til landskapsbyggingen.

Dette går Dave Frary en høy gang!
 
Nå har jeg fått tillatelse til å spionere på anlegget i helga, Håvård (takk for invitasjonen Jon Einar!)), så da skal vi se om ikke vi utover høsten kan skape litt konkurranse i Olmliene i kjellern på Nidarvoll skole. Wink
Svein S
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 12:02
Originally posted by ses ses wrote:

[
 
.......
 
Nå har jeg fått tillatelse til å spionere på anlegget i helga, Håvård (takk for invitasjonen Jon Einar!)), så da skal vi se om ikke vi utover høsten kan skape litt konkurranse i Olmliene i kjellern på Nidarvoll skole. Wink
 
Anes det tilløp til detaljeringskonkurranse?  Da har vi aiallefall noe å glede oss til!  Bare begge hold holder oss andre oppdatert WinkClap så skal vel ingen klage!   Heia begge anlegg!Approve


Edited by Per Einar Orebe - 29 april 2008 at 12:03
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 12:22
Neppe detaljering i først omgang, men kanskje på det å skape spektakulære landskapsscener. Men foreløpig finnes dette bare i hodet til Henning..... Vi telte over her om dagen, og kom til at det er snakk om 10-11 jernbanebroer som skal inn i Olmliene.

Edited by ses - 29 april 2008 at 12:24
Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 12:53
Ja, Olmliene kommer til å bli heftige saker! Vi skal selvsagt gi Jon Einar konkurranse! Det du gjør er skikkelig bra inspirasjon, Jon Einar, og god drahjelp når man prøver å vise hva vi kan gjøre hos oss, mye lettere å snakke om tingene når det er norske landskap og norsk materiell!

6,6 m lang vegg, med anleggsdybde mellom 1 og 2,3 m - Vendetunneller, i dramatisk elvedal. V-dal, med bratt side. Dramatiske fjellformasjoner, og en drøss bruer, som Svein nevner er det i alle fall 11... En pendelpilarviadukt på 1,2 m, en steinhvelvsbru på 60-70 cm, en stålbru på ca 60 cm mellom landkar i stein, med fagverk, kanskje underliggende.
Oppe i det hele Olmli stasjon, en unseelig liten kryssingsstasjon midt oppe i lia, skiferforekomster er påvist i nærheten, så vi skal ikke se bort fra et lastespor for skifer (ala "Steinsporet" ved Engan på Dovrebanen). Et par småbruk der det knapt fins håp om særlig avling i den skrinne jorda ...

Foreløpig sporplan finnes her. Spørs om ikke den lille sporsløyfen på Olmli i stedet blir et stikkspor i fortsettelsen av spor 2. Jeg jobber med å tegne endelig plan, utfordringen nå er å få på plass seksjonene. Alt skal være flyttbart ... og bærbart, så seksjonene kan ikke bli for store. Jeg har begynt å se på en landskapsmodell, som vi kan skisse på, mer om dette kommer nok etterhvert.

Edited by Henning L - 29 april 2008 at 12:58
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 17:58
Originally posted by ses ses wrote:

Nå har jeg fått tillatelse til å spionere på anlegget i helga, Håvård (takk for invitasjonen Jon Einar!)), så da skal vi se om ikke vi utover høsten kan skape litt konkurranse i Olmliene i kjellern på Nidarvoll skole. Wink


Denne konkurransen gleder vi oss til! Utrolig inspirerende for oss andre "dødelige" og følge dette videre. Clap
Legg ut myyye bilder.

Du kan glede deg veldig til omvisningen i kjelleren til Jon Einar. Har vært der et par ganger og er like imponert hver gang. Det er forsåvidt riktig det han sier om at det er mye som ikke er ferdig, men det som er ferdig veier til de grader opp for dette. Smile
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 18:05
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Ja, Olmliene kommer til å bli heftige saker! Vi skal selvsagt gi Jon Einar konkurranse! Det du gjør er skikkelig bra inspirasjon, Jon Einar, og god drahjelp når man prøver å vise hva vi kan gjøre hos oss, mye lettere å snakke om tingene når det er norske landskap og norsk materiell!

6,6 m lang vegg, med anleggsdybde mellom 1 og 2,3 m - Vendetunneller, i dramatisk elvedal. V-dal, med bratt side. Dramatiske fjellformasjoner, og en drøss bruer, som Svein nevner er det i alle fall 11... En pendelpilarviadukt på 1,2 m, en steinhvelvsbru på 60-70 cm, en stålbru på ca 60 cm mellom landkar i stein, med fagverk, kanskje underliggende.
Oppe i det hele Olmli stasjon, en unseelig liten kryssingsstasjon midt oppe i lia, skiferforekomster er påvist i nærheten, så vi skal ikke se bort fra et lastespor for skifer (ala "Steinsporet" ved Engan på Dovrebanen). Et par småbruk der det knapt fins håp om særlig avling i den skrinne jorda ...

Foreløpig sporplan finnes her. Spørs om ikke den lille sporsløyfen på Olmli i stedet blir et stikkspor i fortsettelsen av spor 2. Jeg jobber med å tegne endelig plan, utfordringen nå er å få på plass seksjonene. Alt skal være flyttbart ... og bærbart, så seksjonene kan ikke bli for store. Jeg har begynt å se på en landskapsmodell, som vi kan skisse på, mer om dette kommer nok etterhvert.
 
Vi kan alle lage planer, så det gjenstår enda få å se realismen i dette. Wink
 
Men dere skal ha lykke tilClap
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 21:46
Kjempeflott landskap du har laget! Jeg er helt imponert!
Hilsen Aleksander
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 23:17
Hei,
 
Imponerende, Jon Einar ! Makan til byggearbeid, og ikke minst svært gode bilder. En Mester er du Clap
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 23:19
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:


Vi kan alle lage planer, så det gjenstår enda få å se realismen i dette. Wink

 

Men dere skal ha lykke tilClap


Hvah!? Fekter du bråk? Selvsagt er dette realistisk, antyder du at vi bygger luftslott??
Dessuten er det få som kan lage så mange planer som meg, Hansen! Bare spør gutta på Nidarvoll, som stadig får nye tegninger å slite med ... det er ikke den ting som ikke er planlagt i minste detalj, det som allerede er bygget og det som kommer siden.

Olmliene er trafikkerbar til jul, med rålandskap på plass, hvis vi holder dagens framdrift. Nemlig!


Edited by Henning L - 29 april 2008 at 23:25
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2008 at 23:37
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

 

"..., hvis vi holder dagens framdrift." 
 
Ja, nettopp: HVISSmile
 
 
 
 
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2008 at 13:41
Fine bilder og fint anlegg Jon EinarClap

Edited by Wickerman - 30 april 2008 at 13:41
A matter of life and death
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 00:20
Oppdatert.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 07:55
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 Her viser jeg heller et bilde av hvordan det egentlig ser ut i togkjelleren med alle forstyrrende elementerWink

 
Det er da tydeligvis nok som er blitt ferdig her. Nok til at det kan forsvare et besøkSmile
 
Skulle til og si at det ser bra ut også, men det er ikke like populært i alle "miljøer" at man kun gir ros til og har troen på de som BYGGER. De som ikke bygger skal visst også ha sin del av detteClap
 
Så det hadde vært fint hvis du heretter kunne "dyrke middelmådigheten", slik at ikke jeg fornærmer noen mer enn nødvendig.
 


Edited by J-I Hansen - 02 mai 2008 at 08:20
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 11:36
Hansen, hvis det du skriver over var myntet på meg og ting sagt lenger opp; her er ingen fornærmet. Mildt provosert, ja, men langt fra fornærmet! Nå begynner jeg imidlertid å bli temmelig gretten.

TMJK bygger som gale for tiden, så jeg forstår ikke hva du sikter til når du skriver "De som ikke bygger skal visst også ha sin del av dette". Derimot forstår jeg at du mener det er utidig å melde om sitt i en annen tråd. Mulig det, mulig det, mne enda mer utidig synes jeg det er å egle og starte en krangel om dette i den samme tråden, så jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette her. Og det synes jeg ikke du skal gjøre heller.

Her må det dessuten påpekes at en rekke TMJKere har gitt uforbeholden ros og ære til Jon Einar, meg inkludert. Det med middelmådighet er noe du selv har kokt sammen i en underlig feilslutning. Slutt med det, også.


Edited by Henning L - 02 mai 2008 at 11:38
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 12:26
Slapp av Henning. J I driver og harselerer over interne forhold i Region Øst .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 12:41
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Hansen, hvis det du skriver over var myntet på meg og ting sagt lenger opp; her er ingen fornærmet. Mildt provosert, ja, men langt fra fornærmet! Nå begynner jeg imidlertid å bli temmelig gretten.

TMJK bygger som gale for tiden, så jeg forstår ikke hva du sikter til når du skriver "De som ikke bygger skal visst også ha sin del av dette". Derimot forstår jeg at du mener det er utidig å melde om sitt i en annen tråd. Mulig det, mulig det, mne enda mer utidig synes jeg det er å egle og starte en krangel om dette i den samme tråden, så jeg kommer ikke til å skrive noe mer om dette her. Og det synes jeg ikke du skal gjøre heller.

Her må det dessuten påpekes at en rekke TMJKere har gitt uforbeholden ros og ære til Jon Einar, meg inkludert. Det med middelmådighet er noe du selv har kokt sammen i en underlig feilslutning. Slutt med det, også.
 
Her tar du helt feilSmile
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 13:21
Okey!

Da er vi nok mer på linje - kjenner den der middelmådigheten ... det var nærliggende å se innlegget til Hansen som en fortsettelse av det lenger oppe ...

Edited by Henning L - 02 mai 2008 at 13:23
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2008 at 19:11

Flott med levende bilder fra Stambanen, Jon EinarThumbs%20Up Får vente å se om det biltoget blir fylt opp av Ferrarier fra Stavern...Wink

 
 
Tongueve
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 00:02
Originally posted by ses ses wrote:

 
Nå har jeg fått tillatelse til å spionere på anlegget i helga, Håvård (takk for invitasjonen Jon Einar!)), så da skal vi se om ikke vi utover høsten kan skape litt konkurranse i Olmliene i kjellern på Nidarvoll skole. Wink


Spionasjen er fullført. Jeg fikk med meg Peder F. fra Fremo-miljøet i Oslo på besøket hos Jon Einar som mottok oss på utmerket måte lørdag ettermiddag. Her er ett av de mange bildene jeg tok, visende trollmannen og læregutten.


Svein S
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 00:47
Skulle nesten hatt en kamera-vogn der. Her sitter jeg og bygger ett plast-hus fra Vollmer mens dere har baner som hadde gitt meg ekstase.Smile
 
Hvilke produsenter produserer Ferrarier i 1:87?
-Redline
-Herpa
-...

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 00:58
Her er et bilde til fra anlegget, tatt slik at man ser mer av anlegget og også hvordan Jon Einar bygger landskap av fugeskum + fjell av tilhogget forfarget gips + bevokst bakke av diverse strø rett på malt landskapsoverflate (ingen gips el.l. der).
Svein S
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 18:23
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Flott med levende bilder fra Stambanen, Jon EinarThumbs%20Up Får vente å se om det biltoget blir fylt opp av Ferrarier fra Stavern...Wink

 
 
Tongueve
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink

Edited by morten.h - 07 mai 2008 at 18:25
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 18:55
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Flott med levende bilder fra Stambanen, Jon EinarThumbs%20Up Får vente å se om det biltoget blir fylt opp av Ferrarier fra Stavern...Wink

 
 
Tongueve
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink
 
360 Modena og Spyder er nå også på vei ned i pris om du ønsker deg noe enda litt råere, en "Dino" som ikke skal hete Dino(eller være) kommer også i år og skal være en "billig-modell" som ikke er billig.
 
Tilbake til temaet:
Er det noen by eller noe liknende på den banen?

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 19:06
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Flott med levende bilder fra Stambanen, Jon EinarThumbs%20Up Får vente å se om det biltoget blir fylt opp av Ferrarier fra Stavern...Wink

 
 
Tongueve
......en liten rettelse Ove, Ferrari"er som er på vei til Morten i StavernWink......har lenge gått å hatt lyst på en 308/328 GTS,har prøvd et par stykker også....men Lotusen er råere fortsatt...venter nok til 355 GTS blir "billig"Wink
 
360 Modena og Spyder er nå også på vei ned i pris om du ønsker deg noe enda litt råere, en "Dino" som ikke skal hete Dino(eller være) kommer også i år og skal være en "billig-modell" som ikke er billig.
 
Tilbake til temaet:
Er det noen by eller noe liknende på den banen?
.....jeg vet det ,men 360 er ikke kuult,den er ikke engang rå i mine øyne...så den hopper jeg glatt over......Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 22:43
Nei, den var desverre laget for å være en billig Ferrari. Men Maserati Gran Sport, Spyder eller 3200 lurer jeg på om du kan få ned i 500.000, de tilbyr kjøreegenskaper man nesten bare kan drømme om.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,095 seconds.