MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Trege sider
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Trege sider

 Post Reply Post Reply
Author
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Trege sider
    Posted: 18 april 2006 at 21:10

Er det kun hos meg eller sliter serveren fremdeles?

Vanvittig tregt å skifte sider, har blitt mer regel enn unntak...

Mvh Bengt

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 21:20

Vi er flere som opplever sidene trege...

"Denne siden ble opprettet på 19,8750 sekunder." sier vel det meste....

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 22:08
Har lagt merke til dette de siste dagene... vet ikke hva det er.

Må sjekkes!

mvh
Henning L
webgnom
Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 23:01
PS: Nettsidene er OFTE nede etter midnatt eller natten i korte eller lengre perrioder.
Mvh. Torsja
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 10:08

Hei !

Ja, det går fryyyyyktelig treeegt her f.t.

Hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 13:35
PS: For meg så går det "normalt" raskt, så lenge forumet er oppe.
Mvh. Torsja
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2006 at 14:16

Kanskje MJF bør øke kontigenten og betale for en skikkelig server?

Har inntrykk av at resultatet under er blitt mere "regelen enn unntaket".

Mvh Bengt

Siden kan ikke vises

Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene.

Prøv følgende:

  • Klikk refresh.gif 82 byte Oppdater, eller prøv på nytt senere.
  • Hvis du skrev inn adressen til siden på adresselinjen, må du kontrollere at den er riktig stavet.
  • Hvis du vil kontrollere tilkoblingsinnstillingene, velger du Alternativer for InternettVerktøy-menyen. I kategorien Tilkoblinger velger du Innstillinger. Innstillingene skal være de samme som dem som gis av systemansvarlig for lokalnettet (LAN) eller Internett-leverandøren (ISP).
  • Hvis systemansvarlig har aktivert funksjonen, kan Microsoft Windows søke gjennom nettverket og oppdage innstillinger for nettverkstilkobling automatisk.
    Hvis du vil at Windows skal søke etter disse,
    velger du Detect Settings Søk etter nettverksinnstillinger
  • Noen områder krever 128-bits tilkoblingssikkerhet. Velg Om Internet ExplorerHjelp-menyen for å bestemme hvilken grad av sikkerhet du har installert.
  • Hvis du prøver å gå til et sikkert område, må du kontrollere at det er støttet av sikkerhetsinnstillingene. Velg Alternativer for InternettVerktøy-menyen. I kategorien Avansert blar du nedover til avsnittet Sikkerhet og merker av for innstillinger for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
  • Klikk Tilbake-knappen hvis du vil prøve en annen kobling.


Finner ikke server eller DNS-feil
Internet Explorer

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2006 at 14:28
Originally posted by bengtka bengtka wrote:

Kanskje MJF bør øke kontigenten og betale for en skikkelig server?


Det er mitt inntrykk at jeg er enig med deg. Iallflal den biten med ny server(tilbyder)
:)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 14:29
Originally posted by einjen einjen wrote:


Originally posted by bengtka bengtka wrote:

Kanskje MJF bør øke kontigenten og betale for en skikkelig server?

[P;

Det er mitt inntrykk at jeg er enig med deg. Iallflal den biten med ny server(tilbyder) :)


Øh, håper det var ment som en liten spøk... Det er vel litt drastiskt å øke kontigenten for at farten på forumet skal øke! Det er mange medlemmer som ikke er medlem av forumet som da må betale for det! Og hva med de som ikke er medlem! De slipper gratis unna! Gi dere!


Edited by carlf - 27 april 2006 at 14:30
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 17:40
Bompenger er tingen! Frem med VISA-kortet hver gang man logger på.

Mvh Heine
Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 17:54

 

Siden kan ikke vises

Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene.

Prøv følgende:

  • Klikk refresh.gif 82 byte Oppdater, eller prøv på nytt senere.
  • Hvis du skrev inn adressen til siden på adresselinjen, må du kontrollere at den er riktig stavet.
  • Hvis du vil kontrollere tilkoblingsinnstillingene, velger du Alternativer for InternettVerktøy-menyen. I kategorien Tilkoblinger velger du Innstillinger. Innstillingene skal være de samme som dem som gis av systemansvarlig for lokalnettet (LAN) eller Internett-leverandøren (ISP).
  • Hvis systemansvarlig har aktivert funksjonen, kan Microsoft Windows søke gjennom nettverket og oppdage innstillinger for nettverkstilkobling automatisk.
    Hvis du vil at Windows skal søke etter disse,
    velger du Detect Settings Søk etter nettverksinnstillinger
  • Noen områder krever 128-bits tilkoblingssikkerhet. Velg Om Internet ExplorerHjelp-menyen for å bestemme hvilken grad av sikkerhet du har installert.
  • Hvis du prøver å gå til et sikkert område, må du kontrollere at det er støttet av sikkerhetsinnstillingene. Velg Alternativer for InternettVerktøy-menyen. I kategorien Avansert blar du nedover til avsnittet Sikkerhet og merker av for innstillinger for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
  • Klikk Tilbake-knappen hvis du vil prøve en annen kobling.


Finner ikke server eller DNS-feil
Internet Explorer

 

Ja dette får jeg minst én gang nesten hver eneste dag.
Senest  i dag tidlig og ofte sent på kveldene.

Mvh. Torsja
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 18:57
Rart, for jeg får den aldri. Ikke merker jeg noe til at sidene er trege heller...

Mvh Heine
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 22:54

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Rart, for jeg får den aldri. Ikke merker jeg noe til at sidene er trege heller...

Mvh Heine

Ikke jeg heller. Jeg er inne her mange ganger iløpet av dagen og har aldri hatt noen problemer hverken med farten eller at sidene er helt nede.

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 23:24

Kan det være spesielt kun for spesifike internett leverandører da?

Jeg har ADSL fra Ventelo Bluecom.

Mvh. Torsja
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 23:44
Originally posted by Billy Billy wrote:

Kan det være spesielt kun for spesifike internett leverandører da?

Jeg har ADSL fra Ventelo Bluecom.

Det har jeg også. Sidene fungerer upåklagelig hos meg. Leser: IE



Edited by Lars Gjertsen - 27 april 2006 at 23:45
Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2006 at 23:50

Har Telenor, og når MJF sidene er nede eller trege, er det kun de sidene. Andre sider som åpnes går som normalt. Skal begynne og notere tid, lettere og samenligne da.

Jo, det er forøvrig det samme når jeg bruker PC på jobben, og der er det "super bredbånd" fra et eller annet....

Mvh Bengt

 

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2006 at 01:10
Kanskje noen av dere er mer tålmodige ...

I perioder går det tregt her, nemlig. Bare se på lastetiden som står helt nederst. Siden jeg har oppe nå lastet på 0,2500 sekunder, står det, i den verste perioden i vinter gikk det mer enn 15 sekunder... Nå for tida går det mye bedre, stort sett, synes jeg. Innimellom går det oppimot 7-8 sekunder. Og det er nok til at jeg får fnatt. Alt mer enn 2-3 sekunder er fryktelig å vente på...
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2006 at 10:11

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Kanskje noen av dere er mer tålmodige ...

I perioder går det tregt her, nemlig. Bare se på lastetiden som står helt nederst. Siden jeg har oppe nå lastet på 0,2500 sekunder, står det, i den verste perioden i vinter gikk det mer enn 15 sekunder... Nå for tida går det mye bedre, stort sett, synes jeg. Innimellom går det oppimot 7-8 sekunder. Og det er nok til at jeg får fnatt. Alt mer enn 2-3 sekunder er fryktelig å vente på...

Problemer med kapasiteten var oppe på et nettverksseminar i Oslo holdt av IDG tidligere i vinter. Det er påvist at routere på flere steder rett og slett ikke har kapasitet nok til å ta all trafikk. Når man da også ser at Telenor "øker" hastigheten til sine kunder, uten å sørge for oppgradering av routere, må det nødvendigvis oppstå flere flaskehalser.

Det at serveren viser antall sekunder den har brukt, gjelder ikke nødvendigvis serverens kapasistet, men kan også bety at trafikk ut blir hemmet av korken i systemet.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2006 at 12:56
Originally posted by kness kness wrote:

Problemer med kapasiteten var oppe på et nettverksseminar i Oslo holdt av IDG tidligere i vinter. Det er påvist at routere på flere steder rett og slett ikke har kapasitet nok til å ta all trafikk. Når man da også ser at Telenor "øker" hastigheten til sine kunder, uten å sørge for oppgradering av routere, må det nødvendigvis oppstå flere flaskehalser.

Det at serveren viser antall sekunder den har brukt, gjelder ikke nødvendigvis serverens kapasistet, men kan også bety at trafikk ut blir hemmet av korken i systemet.



Just präsis!

Har Telenor hjemme, og det går av og til grusomt tregt. Typisk i "surfetiden" på kvelden...
Infrastruktur, altså.

Sa de noe om det kom til å bli bedre? Snart?
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2006 at 13:21

Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Just präsis!

Har Telenor hjemme, og det går av og til grusomt tregt. Typisk i "surfetiden" på kvelden...
Infrastruktur, altså.

Sa de noe om det kom til å bli bedre? Snart?

He he, ånei du. I følge Telenor er det ikke "deres" problem at routere ikke klarer å ta unna trafikken. De skylder på brukere. Et par gode eksempler er alle som har hevet seg på bølgen med ip-telefoni. Nå sitter halve Oslo og prater med Skype eller andre løsninger døgnet rundt. Et annet problem oppstår når skoleungdom kommer hjem på ettermiddagen, og fyrer opp sin nye X-box for å spille live med kameratene.

Det ble vist noen grafer som viser hvor mye båndbredde ip-telefoni og spill over nettet tar av ressurser. Jeg husker ikke tallene i hodet, men det var vesentlig mye båndbredde som gikk "tapt" for å si det slik. Den eneste løsningen er å bygge ut nettet med flere "noder" og routere, samtidig som fibernett erstatter kobberlinjer. Dette koster imidlertid mye cash, og Telenor er ikke interessert i å koste dette alene.

Litt på siden, men dette sier litt om jaget etter kunder:
Når bredbåndsleverandører selger 1 megabits linjer til nye kunder, har de en formel for å regne ut kapasiteten ut fra nærmeste router. La oss si et borettslag har 100 kunder med bredbånd. Da bør routeren minimum klare denne trafikken. Ikke sant? Vel, det gjør den ikke. Om routeren på maks kapasitet klarer kun 60-70% av trafikken, så selger de bredbånd til 100% allikevel, for de regner med at alle ikke er på nett samtidig......

Det siste har de virkelig gått på trynet med, siden ip-telefoni og live-spilling over nettet har tatt helt av. En annen morsom ting med ip-telefoni er alt skrytet Telenor gjør med sitt produkt. Selgere (og de er det mange av) ringer kunder og påstår at ip-telefoni er kommet for å bli. Det er mye billigere og like sikkert. Vel, prøv å si at din bestemor med trygghetsalarm vil ha billig ip-telefon. DET vil ikke Telenor garantere for. Og hvorfor? Fordi de vet inderlig godt at kapasiteten er sprengt hinsides all fornuft.

Hilsen  Kjetil

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.