MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Flytting av tråd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Flytting av tråd

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Flytting av tråd
    Posted: 01 april 2006 at 22:59
Tråden Ny tømmervogn ... er flyttet av moderator til et sted på forumet med begrenset tilgang.

Dette smaker av sensur og liten takhøyde fra moderators side. Tråden var i hvertfall ment som et humoristisk innslag på en dato hvor det meste kan sies uten det forårsaker slike sanksjoner som er gjort her ...   
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2006 at 23:02
Får håpe at noen våkner med en "tømmermann" i hodet i morgen
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 00:36

1. april er en dag hvor det er tradisjon for å legge ut nyheter og informasjon beregnet på å lure de som leser informasjonen.

Det å starte en tråd slik det her ble gjort av det anonyme brukernavnet "nim", som ikke har som formål å forsøke og lure noen, men tvert i mot bare virker som et forsøk på å ha det morsomt på bekostning av en annen av forumets brukere har i mine øyne ikke noe med aprilsspøk og gjøre, men er bare nok et dårlig forsøk på humor på bekostning av andre fra dette brukernavn.

80% av de som bruker innlogging NIM har egne brukernavn og bør i tilfeller som dette i det minste være tøffe nok til å skrive slike innlegg under eget brukernavn. Den siste 20% er for feig til å operere med eget brukernavn til tross for at ganske mange av de faste brukerene av dette og tidligere mj-fora vet godt hvem vedkommende er.

Jeg forventer faktisk at det flyttede innlegget blir tatt opp internt i NIM-gjengen, og ikke minst at det kommer en beklagelse her fra "NIM" når det gjelder påstanden om sensur og lav takhøyde.

I motsatt fall vil nok takhøyden ovenfor NIMs "humoristiske innslag" faktisk kunne synke atskillig i tiden fremover...

Mvh

Eirik
-Administrator

 

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 08:20
Nei, nå får du gi deg Eirik, Hvis den tråden er stengt pga av det første innlegget, så er det lav takhøyde! Hva som ble skrevet som svar i tråden vet jeg ikke, for de rakk jeg ikke å lese, men det første innlegget av NiM var på ingen måte slem mobbing av noen! Jeg tror ingen av medlemmene i NiM ville hatt problemer med å skrive dette innlegget under eget navn.

Mvh Heine
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 08:44

Her må jeg si meg enig med Heine, dette var ganske harmløst. Da synes jeg heller denne:

Originally posted by administrator administrator wrote:

Den siste 20% er for feig til å operere med eget brukernavn

var over streken med tanke på at dette er en fra en administrator.

Kai

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 09:25

Må si meg enig med Heine

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 10:17
Personlig føler jeg at NIM utfordrer retten til å poste anonymt på de to
store MJ-forumene i Norge.

Jeg er sterk tilhenger av at man skal kunne poste under pseudonym på
forumene. Men jeg synes det pålegger de som poster under pseudonym å
utvise *større* forsiktighet når det gjelder morsomheter på bekostning av
andre brukere, omtaler av leverandører og andre ting som kan være
kontroversiellt.

Problemet er at brukernavnet NIM som regel benyttes nettopp når folkene
bak vil være litt sleivete og provoserende. At det er flere personer som
poster under denne signaturen gjør det ytterligere problematisk.

Dette er en generell kommentar, jeg rakk aldri å lese den aprispøken
(eller hva det nå var) som ble flyttet til lukket tråd.


Edited by Håvard H - 02 april 2006 at 10:42
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 10:23

Jeg rakk å lese den og poste svar om ytterligere info om at den også kommer i UHB Litra/sporvidde for å bygge videre på spøken.

Jeg synes det var grei spøk selv om det nok kanskje hadde vært bedre om de hadde gitt vogna et annet navn, (tidligere innlegg i betraktning) men jeg syntes ikke det var så ille.

Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 12:21

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg tror ingen av medlemmene i NiM ville hatt problemer med å skrive dette innlegget under eget navn.

Heine, tydeligvis var det noen i NiM som hadde det, siden det var signert med NiM, og ikke denne personens brukernavn.

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

det første innlegget av NiM var på ingen måte slem mobbing av noen!

Mobbing skal ikke tolereres, om den er slem eller ikke. Takhøyde betyr også at folk med skrivevanskeligheter o.a., eller som bare misforstår noe, skal ha lov til å skrive på forumet uten å bli mobbet. NiM har visst litt problemer med det...

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Personlig føler jeg at NIM utfordrer retten til å poste anonymt på de to
store MJ-forumene i Norge.

Jeg er sterk tilhenger av at man skal kunne poste under pseudonym på
forumene. Men jeg synes det pålegger de som poster under pseudonym å
utvise *større* forsiktighet når det gjelder morsomheter på bekostning av
andre brukere, omtaler av leverandører og andre ting som kan være
kontroversiellt.

Problemet er at brukernavnet NIM som regel benyttes nettopp når folkene
bak vil være litt sleivete og provoserende. At det er flere personer som
poster under denne signaturen gjør det ytterligere problematisk.


Fullstendig enig.

Full støtte til Administrator i denne saken.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 12:24
Jeg må si at Østfold-benken (NiM og Heine) får min sterke støtte i denne saken. Det er så lav takhøyde her at til og med jeg risikerer å skalle i taket.
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 19:43
Jeg vet intet om innlegget dere skriver om, men kan ikke si annet enn at jeg gjerne så at folk lot være å skrive betraktninger som kan tenkes å gå ut over andre, selv om de kan virke harmløse/er ment humoristisk etc.

Vi vet alle at en forumposting ikke er det samme som å sitte og slenge meldinger over bordet, med dertil hørende kroppsspråk, tonefall og mimikk.

Det er ikke et spørsmål om takhøyde, folkens, det er et spørsmål om å unngå å støte noen, så splid, trigge krangler vi kunne unngått. Vi har mange eksempler på dette i årene vi har hatt mj-diskusjonsfora her i landet... og kranglene har ikke ført til NOE godt.

Nå er jeg absolutt ikke tilhenger av at folk ikke skal få uttrykke seg fritt! Tvert i mot. Jeg ønsker bare ikke at det skal gå ut over noen, eller ødelegge stemningen. Slutt med det!

Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 20:28
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Heine, tydeligvis var det noen i NiM som hadde det, siden det var signert med NiM, og ikke denne personens brukernavn.

NiM ble stiftet bl.a. for å gi MJ-Norge et visst anstrøk av
humor - spesielt omkring begynnelsen av april måned.
Medlemmer av NiM vil derfor fortsette å skrive innlegg på
forumene under sitt pseudonym. Hvem som skriver selve
innlegget går gjerne på rundgang, men vi vil alltid bestrebe
oss å gi MJ-interesserte noe å glede seg over.

Balansegangen mellom humor og mobbing kan være liten,
men vårt mål er at ingen skal henges ut i ren ondskap.

Trådene om tømmervogner og spesielt denne her, viser at
sakligheten blant øvrige debattanter på forumet har gått
litt "over styr". Da passet jo datoen bra for lanseringen av
en modell som alle kunne akseptere. Vi kunne sikkert valgt
et annet navn - f.eks. Eirik eller J-I - siden disse herrene
også har vært med å gi tråden ovenfor den publisitet den
helt sikkert ikke fortjente.

Vi legger hermed denne debatten død, og ønsker alle
forumdeltakere en fortsatt hyggelig april.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 20:56
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Mobbing skal ikke tolereres, om den er slem eller ikke. Takhøyde betyr også at folk med skrivevanskeligheter o.a., eller som bare misforstår noe, skal ha lov til å skrive på forumet uten å bli mobbet. NiM har visst litt problemer med det...



Jeg mener at dette ikke var mobbing i det hele tatt. Har du lest innlegget som startet dette tullet? Hvis ikke kan du lese det her.

Edit: linken som det henvises til i innlegget gikk til en tegning av en Laaps-vogn på jernbane.net, altså ingen mobbing der heller...

Mvh Heine


Edited by Heine Pedersen - 02 april 2006 at 20:58
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 21:00
Originally posted by Ove I Hagen Ove I Hagen wrote:

Jeg synes det var grei spøk selv om det nok kanskje hadde vært bedre om de hadde gitt vogna et annet navn...



Det artige med Lars er at det ligner på Laaps.

Mvh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 21:02
Til opplysning:
Den som fjernet innlegget var meg.
Bakgrunnen var at jeg så det nødvendig å be om at en tråd angående tømmervogner som var i ferd med å utvikle seg negativt ble stoppet.
Når så en anonym bidragsyter kommer med det jeg ser på som harselering over en av debattantene i den før nevnte tråd så jeg på det som så provokativt at jeg valgte å fjerne hele tråden.
Det kan hende jeg hadde vurdert annerledes om forfatteren ikke hadde vært anonym.
På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er strengere med anonyme bidragsytere nettopp fordi de har valgt å gjemme sin riktige identitet.
Skal man gå til angrep på noen eller være morsom på navngitte personers bekostning mener jeg at et minstekrav er at de står fram med sitt riktige navn.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 21:05

Mobbing eller ikke mobbing. Det kommer vel an på øyet som ser. Jeg fikk ikke med meg originalinnlegget før skjermbildet ble lagt ut nå, men i mine øyne er dette et dårlig skjult ballespark mot Lars. Dette blir forøvrig ballespark nummer to mot den samme personen, fra nettopp NiM, i løpet av ganske kort tid.

Syntes dere ikke at nok er nok?

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 21:19
Vi av oss i NiM som var i Göteborg i dag hadde en liten diskusjon om dette, og vi var enige om at de som fortjener mest spark i debatten om tømmervogner er Eika og J.I. Hansen for måten de angrep LarsB på.  

LarsB kjenner forøvrig oss i NiM godt, så vi er ikke så veldig anonyme for han.

Men nå var ikke dette innlegget skrevet for å sparke noen. Dette var bare ment som ren humor basert på hendelser fra forumet.

Mvh Heine
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 21:33
Dag Cato gir en grei argumentasjon på hva som tydeligvis tolereres her på forumet. Vi tar det ad notam.

Det som likevel gir grunn til bekymring for forumet er at moderatoren Eirik Karlsen var en av dem som "hakket" mest på LarsB for billed-dokumetasjonen i tråden om tømmervognene. Det kunne være greit om rollene var bedre adskilt her - spesielt når det første svaret på vårt nye innlegg var fra moderatoren Eirik Karlsen.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 23:11
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg mener at dette ikke var mobbing i det hele tatt. Har du lest innlegget som startet dette tullet? Hvis ikke kan du lese det her.Mvh Heine


Jeg finner det interessant at Heine presenterer et screenshot av innlegget som ble fjernet. Man kan lure på årsaken til at det i det hele tatt ble tatt . . . . .

Var det fordi han visste at det kunne provosere såpass at det ble fjernet?

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 23:24

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Jeg mener at dette ikke var mobbing i det hele tatt. Har du lest innlegget som startet dette tullet? Hvis ikke kan du lese det her.

Edit: linken som det henvises til i innlegget gikk til en tegning av en Laaps-vogn på jernbane.net, altså ingen mobbing der heller...

Mvh Heine

Heine, mobbing er:
Gjentatt hakking på en person.

Å gjentatte ganger gjøre seg morsom på andres bekostning, som NiM har gjort, er ren mobbing. Hvorvidt noen synes det er morsomt er ikke særlig relevant. At noen synes det er "uskyldig" er heller ikke særlig relevant.

Å henvise til at man "kjenner" offeret er ikke ok fordi;

1) Mobbeoffere ofte har opplevd det før. De kan godt ha vent seg til å kjøre taktikken å "late som ingenting". Noe de også ofte blir rådet til uten at det hjelper nevneverdig. Om det er et godt råd kan diskuteres.

2) Mobbing er et adferdsproblem som går på mobbernes adferd, ikke på mer eller mindre tilfeldige offeres væremåte, lyter el.l.

Offeret velges, bevist eller ubevist, ut blandt de som sansynligvis ikke tar igjen eller som ikke vil klare å ta igjen med tilstrekkelig kraft og myndighet. Eller en person som ikke nyter tilstrekkelig respekt i gruppen.

Dag Cato gjorde det eneste rette. Honnør for det.

Og NiM (alias Peer Hovland?), la være å dra inn Administratorers roller i dette. Først sutring og så forsøk på å dreie fokus vekk fra egen oppførsel. Patetisk.

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 23:33
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


Jeg finner det interessant at Heine presenterer et screenshot av innlegget som ble fjernet. Man kan lure på årsaken til at det i det hele tatt ble tatt . . . . .

Var det fordi han visste at det kunne provosere såpass at det ble fjernet?



Det ble tatt i kveld for at de som ikke hadde lest det kunne danne seg en egen oppfattning om det... Det blir litt dumt å diskutere et innlegg som folk ikke har lest.

Mvh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 23:37
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Det ble tatt i kveld for at de som ikke hadde lest det kunne danne seg
en egen oppfattning om det... Det blir litt dumt å diskutere et innlegg
som folk ikke har lest.


Mvh Heine


Men Heine,
hvordan kan du ta screenshot av et innlegg som ligger et sted du ikke skal ha tilgang?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2006 at 23:45
Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

Heine, mobbing er:
Gjentatt hakking på en person.

Å gjentatte ganger gjøre seg morsom på andres bekostning, som NiM har gjort, er ren mobbing. Hvorvidt noen synes det er morsomt er ikke særlig relevant. At noen synes det er "uskyldig" er heller ikke særlig relevant.

Å henvise til at man "kjenner" offeret er ikke ok fordi;

1) Mobbeoffere ofte har opplevd det før. De kan godt ha vent seg til å kjøre taktikken å "late som ingenting". Noe de også ofte blir rådet til uten at det hjelper nevneverdig. Om det er et godt råd kan diskuteres.

2) Mobbing er et adferdsproblem som går på mobbernes adferd, ikke på mer eller mindre tilfeldige offeres væremåte, lyter el.l.

Offeret velges, bevist eller ubevist, ut blandt de som sansynligvis ikke tar igjen eller som ikke vil klare å ta igjen med tilstrekkelig kraft og myndighet. Eller en person som ikke nyter tilstrekkelig respekt i gruppen.

Dag Cato gjorde det eneste rette. Honnør for det.

Og NiM (alias Peer Hovland?), la være å dra inn Administratorers roller i dette. Først sutring og så forsøk på å dreie fokus vekk fra egen oppførsel. Patetisk.



Øyvind, jeg er enig i at vi har mobbet LarsB før, og det har vi bedt om unskyldning for. Men jeg mener fortsatt at innlegget om "tømmervogna Lars" ikke er mobbing eller hakking på LarsB.

Hvis du mener vi mobber bare forsvarsløse personer, tar du feil, for vi mobbet jo deg når du var webmaster, og vi regnet i hvertfall ikke deg som forsvarsløs...

Og Peer er nok fortsatt lykkelig uvitende om hele denne tråden...

Og dere andre i NiM kan jo gjerne skrive hva dere mener under egne navn for å motbevise påstandene om at vi er feige...

Mvh Heine
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 00:43

Det ante meg at jeg var innblandet i dette, selv om jeg ikke har lest innlegget det gjelder føre nå.

 

Selv om tråden ble som den ble(angående trømmervogner) så gir det ingen rett til å slenge dritt som det var i fred med å skje i tråden. Heller ikke å prøve å gjøre narr av noen. Alle er mensker og alle driter seg ut føre eller siden. Enten det er på forumet her, eller et annet sted i denne verden.

Jeg tro hvis NiM hadde gjort narr av andre så kan det hende reaksjoen hadde kunne blitt større, og da er det greit å gjøre narr av de som ikke lager så mye støy ut av det. Siden de ikke trørr å gjøre narr av andre.  Og hvis Nim skal forsvare seg i denne tråden. Får de sette sitt navn til slutt, slik at de står inne for det. Når man poster under NiM, så er det jo alle som blir rammet(NiM medlemene) siden dere ikke skriver under eget navn.

PÅ tide dere kommer ut av skapet og skriver på forumet på lik linje som alle andre her



Edited by Wickerman - 03 april 2006 at 00:56
A matter of life and death
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 00:54

Litt vanskelig å forstå hvilken tråd du egentilig sikter til i din reprimande, Lars, men jeg er enig i utsagnet rent prinsippielt.

For øvrig kan jeg berolige sarte sjeler med at den interne selvjustisen er betydelig innen NiM

.. og tydeligvis langt større enn innen moderaturgruppa her på forumet!

Bjørn Egil
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 08:45

Bjørn Egil - det er faktisk litt vanskelig å få øye å¨selvjustisen. Fint at det er bedt om unnskyldning for tidliger mobbing, men når det så gjentar seg blir ikke en slik unnskyldning mye verdt. Mulig jeg er/har en sart sjel, men jeg er ikke beroliget.

  • Jeg ser at NiM (Heine Pedersen, Lars Gjertsen, Bjørn-Egil Pedersen, Peer Hovland mfl.) sutrer over å bli sensurert for å mobbe.
  • Jeg ser én som hevder at dette ikke er mobbing (Heine).
  • Jeg ser én som sier seg enig med LarsB"s innlegg (at man ikke har rett til å slenge dritt/gjøre narr av) (Bjørn-Egil) 
  • Jeg ser at NiM (Heine Pedersen, Lars Gjertsen, Bjørn-Egil Pedersen (også signert), Peer Hovland mfl.) forsøker å dreie dette vekk fra saken, ved å angripe moderatorgruppa.

 

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 08:56
Her kunne det være fristende å komme drassende med historien om splinten og bjelken, Øyvind.
Bjørn Egil
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 09:58

Moderator har funnet det riktig å gripe inn mot et innlegg uten klar og entydig avsender. Moderator  kunne ikke stå inne for at innlegget ikke var overtramp på kjøreregler om respektfull adferd, og/eller at innlegg med innhold som kan tolkes som harselas/kritikk mot andre personer skal ha nettopp en klar og entydig ID om hvem det er som er forfatter.

Dette respekterer jeg fullt ut. Når man har ansvar for et innhold, må man også få myndigheten til å forvalte ansvaret.

Omtalte innlegg var vel heller ikke særlig verneverdig heller. Spesielt ikke når person(ene) som innlegget omtaler blir satt, eller synes å bli satt i forlegenhet. Da synes jeg generelt innlegget kan fjernes uten dikkedarer.

Deler man ut sleivspark skal man tåle en smekk over fingrene selv.

 

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 10:04

ØyvindS skriver at NiM prøver å angripe moderatorgruppa.

 

Jeg synes det heller er et angrep på eika som sammen med J-I Hansen var de to som var mest aktive mot Wickerman i denne tråden http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1378

om dokumentasjon av bilder og fakta om tømmervogner.

 

NiM har jo akseptert henstillingen fra Dag Cato om å ikke mobbe Lars, men da burde også de øvrige forummedlemmene greie å lese dette – og ikke det de helst vil lese selv.

 

Det er jo også rart at de to nevnte forummedlemmer eika og J-Hansen ennå ikke har sagt noe i denne tråden (unntatt eika’s innlegg som moderator). Eika burde kanskje heller forsøke å forsvare sine overtramp overfor Wickerman i den opprinnelige tråden.

 

Det er i hver fall tydelig at man aldri må forsøke å narre noen MJ’ere med en aprilspøk. Til det er takhøyden på dette forumet altfor lav.

 

 

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 10:07

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Deler man ut sleivspark skal man tåle en smekk over fingrene selv.

Da burde dette også gjelde for eika = forummoderator ...

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.