MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Flytting av tråd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Flytting av tråd

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 10:08
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Det er i hver fall tydelig at man aldri må forsøke å narre noen MJ’ere med en aprilspøk. Til det er takhøyden på dette forumet altfor lav.

 

Dette er ikke så tydelig for meg. Men det er selvsagt mulig at jeg har andre krav til hvor høyt det skal være opp til taket.

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Lars Gjertsen skrev:
Deler man ut sleivspark skal man tåle en smekk over fingrene selv.

Da burde dette også gjelde for eika = forummoderator ...

Det bør gjelde for både nåværende og forhenværende forummoderatorer som kommer på banen, så vel som NiM"ere som er så dumdristige at de snekrer sammen en fellessignatur, og har full frislepp  .



Edited by Lars Gjertsen - 03 april 2006 at 10:13
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 11:39
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Det er jo også rart at de to nevnte forummedlemmer eika og J-Hansen ennå ikke har sagt noe i denne tråden (unntatt eika’s innlegg som moderator). Eika burde kanskje heller forsøke å forsvare sine overtramp overfor Wickerman i den opprinnelige tråden.


Nei, det er egentlig ikke så rart. Denne tråden handler om NIMs helt klare forsøk på å mobbe en annen av debatantene på forumet, et innlegg NIM skrev helt uten anntydning til å ville diskutere noe som helst. Tråden om tømmervogner forøvrig har ellers ikke noe i denne tråden og gjøre, men jeg registrerer at du kaller det overtramp at jeg gang på gang forgjeves forsøker forklare hva man ser på et par bilder. Dersom du mener måten jeg forklarer det på er med en slik ordlyd at det kan kalles overtramp, så er jeg sikker på du forstår hvorfor NIMs innlegg som kun inneholdt ren mobbing ble fjernet.

 

Quote

Det er i hver fall tydelig at man aldri må forsøke å narre noen MJ’ere med en aprilspøk. Til det er takhøyden på dette forumet altfor lav.

Hva anser du for å være en aprilsspøk egentlig? I mine øyne har det alltid vært en eller annen historie som er falsk, men likevel så troverdig at man lar seg lure til å tro det er sant. Det NIM presterte i det slettede innlegget var ikke noe som helst i nærheten av å kunne kalles aprilsspøk, det var bare å bruke den dagen som unnskyldning for å få mobbe en annen debatant.

Om det hadde dukket opp et innlegg som f.eks. sa at Hobbytrade skulle komme med damplok type31 i plast om en måned så hadde den uten tvil blitt stående som en god aprilsspøk, men hvis forsøk på å mobbe andre deltagere på forumet under dekke av at det er 1.april er det beste NIM kan komme opp med så bør de nesten gå i dvale spør du meg. Det har ikke noe med takhøyde i forumet og gjøre...gode og morsomme 1.aprilsspøker får da så absolutt stå i fred her de. I likhet med 99,5% av alt annet som er skrevet her...

Dette er forøvrig andre gang på under ett år NIM signaturen har forsøkt å mobbe andre debatanter her på forumet under dekke av hva de kaller "humor", så for meg har hvertfall NIM mistet all humoristisk mening. De må virkelig komme med noe skikkelig morsomt nå skal man få tilbake troen på dem, men siden alle andre enn et NIM-medlem likevel skriver under egne navn her så kan de jo likegjerne komme med humor under eget brukernavn spør du meg. så hva skal man med NIM egentlig?

Edit: KjellAn: er ikke du med i NIM selv?

Eirik 



Edited by eika - 03 april 2006 at 11:54
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 11:42
NIM må dø.
Lenge leve Peeer.


Edited by Henning L - 03 april 2006 at 11:42
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 13:20

Originally posted by eika eika wrote:

Nei, det er egentlig ikke så rart. Denne tråden handler om NIMs helt klare forsøk på å mobbe en annen av debatantene på forumet, et innlegg NIM skrev helt uten anntydning til å ville diskutere noe som helst. Tråden om tømmervogner forøvrig har ellers ikke noe i denne tråden og gjøre, men jeg registrerer at du kaller det overtramp at jeg gang på gang forgjeves forsøker forklare hva man ser på et par bilder. Dersom du mener måten jeg forklarer det på er med en slik ordlyd at det kan kalles overtramp, så er jeg sikker på du forstår hvorfor NIMs innlegg som kun inneholdt ren mobbing ble fjernet.

Eirik - Da er vi uenige i det!

Men jeg synes i hvertfall at både denne tråden og aprilspøken til NiM handler om hvordan man litt humoristisk må ha lov til å påpeke hvordan enkelte andre tråder her på forumet farer helt villt av sted.

Når du så i tråden om plassering av endegittere på Laaps-vogner fyrer løs på Wickerman, så synes jeg det var riktig at du og J-I Hansen også fikk svar på tiltale. Dere to var jo ikke særlig snille mot Wickerman, og særlig du som kjenner han godt fra Horten, burde vist litt overbærenhet for måten Lars skriver på forumene.

Kanskje vognen som NiM lanserte heller burde kalles eika. Det hadde jo nesten blitt et kompliment for deg. Hadde du i tillegg lest aprilspøken, så hadde du også sett at NiM linket til de faktiske opplysningene om vogna, slik du gjorde i den opprinnelige tråden.

Originally posted by eika eika wrote:

Edit: KjellAn: er ikke du med i NIM selv?

NiMs medlemsregister er dessverre ikke tilgjengelig for medlemmer av MJF. Som du kanskje har fått med deg - så er jeg ikke medlem av MJF. Slik enkelte innlegg ellers viser i denne tråden, så passer det nok best for meg å fortsatt stå utenfor MJF.

Årsaken til at jeg heller ikke har skrevet så mye på dette forumet i det siste, skyldes blant annet også de eviglange trådene du og flere andre holdt gående her på forumet før julen 2005. På denne måten har du i hvertfall hjulpet meg i valget om fortsatt stå utenfor MJF.

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

NIM må dø.
Lenge leve Peeer.

Peer Hovland har ikke hatt noe med disse trådene å gjøre - for dem som tydeligvis måtte mene noe annet.

Og NiM vil sikkert fortsatt leve - i hvertfall så lenge MJF-forumet er som det er ...

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 13:35
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

NiMs medlemsregister er dessverre ikke tilgjengelig for medlemmer av MJF. Som du kanskje har fått med deg - så er jeg ikke medlem av MJF. Slik enkelte innlegg ellers viser i denne tråden, så passer det nok best for meg å fortsatt stå utenfor MJF.

Peer Hovland har ikke hatt noe med disse trådene å gjøre - for dem som tydeligvis måtte mene noe annet.

Og NiM vil sikkert fortsatt leve - i hvertfall så lenge MJF-forumet er som det er ...


Nå har jeg faktisk fått anoNIMe tips og kommentarer i løpet av formiddagen fra kilder som tydelig viser at det hersker splittelse i NIM i synet på det slettede innlegget, og at enkelte i NIM helst ikke vil bli forbundet med det. De anoNIMe tipsene har forøvrig og hevdet at du er medlem i NIM, så noe medlemsliste for NIM tror jeg jeg klarer meg godt uten så lenge jeg har interne kilder i NIM

Først forsøkte du trekke fokus fra angjeldende innlegg ved å peke på andre debatter jeg har deltatt i, nå forsøker du flytte fokus fra innlegget over på MjF og medlemsskap der. Jeg begynner nesten lure på hvorfor du så febrilsk forsøker flytte fokus vekk fra NIMs særdeles dårlige innlegg. Det skulle vel ikke tilfeldigvis være fodi det var deg selv som skrev det vel?

Eirik

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 13:57

GROW UP!

Her blir ingen enige uansett!! Se å få lagt dette dødt! Og håper da at moderator eller andre kan stenge denne! Er dette mulig?

mvh

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 14:08

Ja, og jeg synes fortsatt at det opprinnelige NiM-innlegget passer som en illustrasjon på eikas debattform her på MJF-forumet. Som en hjelp til øvrige lesere på forumet, så linker jeg pånytt til innlegget her: http://gleng.jernbane.st/NiM/toemmervogna_lars.gif

Siden vi ikke blir enige her, så avslutter jeg debatten og logger av  forumet for godt. Endelig ute av MJF!



Edited by KjellAn - 03 april 2006 at 14:12
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 14:34

.. og nok et eksempel på at moderatorene mobber deltakere ut av forumet - ved å lage sine egne definisjoner av mobbing!

Bjørn Egil
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 14:43
Vi blir ikke enige.

Vi setter sluttstrek her.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 15:53

Slettet etter anmoding fra admin



Edited by GeirC - 03 april 2006 at 22:01
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 18:32

Innholdet er fjernet etter anmodning.



Edited by NiM - 03 april 2006 at 21:11
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2006 at 20:07

Dette er for barnslig. Selv for en 14-åring.

Jeg er enig med KjellAn. jeg melder meg ut og  skjerp dere!


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,093 seconds.