MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Oppdatering av FREMO-norge.org
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Oppdatering av FREMO-norge.org

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Oppdatering av FREMO-norge.org
    Posted: 28 mars 2006 at 23:37
Da er webstedet oppdatert med lenk til Bjørn Runars byggebeskrivelse av jokermoduler.
Se under byggeartikler FREMO-Norge

Edited by Dag Cato - 28 mars 2006 at 23:38
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 18:30

Er "jokermoduler" moduler uten egne bein?

 

bare lurte

Mvh Espen N.N.

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 20:40
Det er moduler som har "vridde" endestykker. Dvs at om du f.eks står bak den og har høy side nærmest deg på høyre side av modulen så har du lav side nærmest deg på venstre side.
Eller omvendt.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2006 at 22:58
Godt at dere er i gang med å oppdatere hjemmesider igjen. Det vitner om glede og stolthet over eget MJverk. Pluss litt skrive- og publiseringslyst. Så jeg spør:

Er det en  urfremoist  som vil skrive to-tre artikler om FREMO på leksikonet MJwiki.no? Dere kjenner materien mye bedre enn oss utenforstående, og vil lage de beste artiklene.

Jeg ønsker meg tre artikler på 30-40 linjer hver; en om Fremo-ideen/bevegelsen internasjonalt, en om Fremo-Norge, og en litt teknisk om modulene. Å legge ut artiklene på wikien er enkelt, klipp og lim, men jeg bistår gjerne.

FREMO er vel Norges mest potente MJmiljø for tiden, skikkelig informasjon på MJwiki om dere er selvsagt på sin plass. For oss som har tatt initiativet til det brukerdrevne MJwiki, er håpet og motivasjonen at det faktarettede nettstedet kan bli noe som ALLE norske MJmiljøer ser nytten i og vil bidra til. Håper dere i FREMO Norge tar utfordingen og blir med.

Med håpefull hilsen

Terje Storjord
Hovedredaktør MJwiki.no


Edited by Terje Storjord - 05 april 2006 at 23:08
Back to Top
Cuirinus View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 april 2006
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cuirinus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 22:57
Mine bilder fra Kongsbergtreffet 2004

Dere kan også, om dere har lyst, linke til mine bilder fra treffet på Kongsberg 2004.

Mvh.
Øyvind Berg
(gikk under navnet Øyvind Gjest på treffet )
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 10:04

Der var du ja. Har lett og lett, men maktet ikke å huske curinius. Søke på nettet var jo dødfødt da.

Da skal jeg sørge for å få den inn.

 

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Cuirinus View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 april 2006
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cuirinus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 16:27
Jeg la da ut en link til bildene på daværende FREMO-snakken, og fikk mange besøk etter det. Men arkivet fra dengang er vel kanskje blitt borte?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 18:11
Det stemmer. Den gamle webmasteren lovte å importere gammelsnakken hit. Det ble det aldri noe mer av.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2006 at 23:03
Og da var linken på plass
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.