MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modelljernbane i Budapest?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modelljernbane i Budapest?

 Post Reply Post Reply
Author
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Modelljernbane i Budapest?
    Posted: 20 februar 2006 at 10:18

Hei,

på søndag drar jeg noen dager til Budapest,lurer derfor på om det er noen som har kjennskap til aktuelle modelljernbane/jernbaneaktiviteter som bør oppleves der?
 Ett besøk på teknisk museum er alltid obligatorisk når jeg er på besøk i en ny by, men utover det har jeg ikke funnet noe jernbanerelatert i reisebøkene mine. (Rart det ikke er ett eget avsnitt for jernbane i LoneyPlanetbøkene....)

Finnes det ellers noen butikker som kan anbefales?

Med vennlig hilsen

Ben-Sigvald

 

 



Edited by ben - 20 februar 2006 at 10:18
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2006 at 11:33

Byen har Jernbanemuseum med blant annet Nohab og damlok.

Du tar trikken opp fra sentrum, lehel ter heter holde plassen. Og går av på Rokolya utca. De har også mj, i ho og skala g. Men landskapet på disse er ikke så mye å skryte av.

Passerer også en butikk på ventreside et stykke opp, når vi tok trikken, men jeg var aldri i den, bare på muset.

Ellers mye å er på Budapest Keleti stasjonen med tog fra Russland,Østerike,Tyskland,Romania,Italia og Ungaren.

http://www.mavnosztalgia.hu/access-to-the-museum



Edited by Wickerman - 20 februar 2006 at 11:35
A matter of life and death
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2006 at 15:07

 

Ikke bare teknisk museum, men eget jernbanemuseum altså, da snakker vi, jo det skal jeg prøve å få med meg. Takk for tipset!

Back to Top
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2006 at 13:30

Hei!

Bra butikker er Deak modellsport i Nemeth Utca nr 10, i gangavstand fra Keleti.

Modellkit 1001 i Erkel utca 6, i nærheten av Kalvin Ter.

Modell & Hobby i Lehel utca 62.

Ellers så er det en liten butikk i Sziv utca som jeg i farten ikke husker navnet på, men der har de en del brukt materiel også. Gata er en sidegate til den store Boulevarden kalt Andrassy utca! Tror den gule metrolinjen har en stopp i Võrõsmarty utca som bare er ett eller to kvartaler unna mot helteplassen ( Hõsõk ter )

 

Glem ikke den gamle pioneer jernbanen i Buda fjellene som er drevet av barn! Ellers er det mangt og meget av materiel og se på stasjonene!

MAV



Edited by mav - 21 februar 2006 at 13:35
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2006 at 13:36

Hei!

På "Hard Rock-plagiatet" Bahnhof, kan man også se modelljernbane under glass, i hele bardiskens lengde. Veggene er kledd med godsvgnssider, og sittegruppene er oppdelte passasjervogner.......

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.