MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - sporskift dekoder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

sporskift dekoder

 Post Reply Post Reply
Author
peter View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 30 desember 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote peter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: sporskift dekoder
    Posted: 24 januar 2006 at 22:28
 1. jeg har købt en del sporskift dekoder af mærket Viessmann nr. 5211 til marklin brug, men nu til spørgsmålet, nogle siger den bedste måde at tilslutte dem på, er via deres egen boster ( altså sporskiftdrev og dekoder få deres egen digitale strømforsyning ) andre siger, bare tilslut dem IB, på kørestrømmen, hvad skal jeg gøre ?

2. i dekoderens brugsanvisnig, findes der også den mulighed at føde dekoderen med det digitale signal fra IBen, men at strømføde dekoderen via et powermodul nr. 5215 som få strøm fra en alm. tranfo uden for digital systemet
nogen som har erfaringer med nogle af disse ting og som vil dele deres erfaring med mig
_________________
Märklin | HO | C Track | Digital | I+II+III+IV+V



Back to Top
TomB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2006 at 08:02

Hei Peter

Vi som bruker WinDigipet anbefales å bruke trafo"en på IB"en kun til magnetartikkel-dokodere, for eksempel Viessmann 5211.

Uansett trafikk på kabler til dekodere påvirker det ikke kjørestrømmen.

Det gjør kanskje ikke mye å bruke felles trafo for de helt små anlegg?



Edited by TomB
mvh



Tom Blikstad, Asker

HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack
Back to Top
peter View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 30 desember 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote peter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2006 at 10:30

yeps sådan er de også tilsluttede ligenu, men har lidt strøm prblemer, som jeg ikke havde før dekodernes tid, havde tænkt på at købe en ekstra booster og bruge den til dekoderne, men så fandt jeg powermodulet 5215, men kender ikke noget til dem, og hvis jeg kunne spare boosteren og blot kunne sætte alm. strøm på, det ville være dejligt, men kender i noget til disse powermoduler 5215 og måden at tilslutte dem på

Märklin | HO | C Track | Digital | I+II+III+IV+V



Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.