MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Snøen som falt igår!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Snøen som falt igår!

 Post Reply Post Reply
Author
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Snøen som falt igår!
    Posted: 03 januar 2006 at 23:31

Er det fler en meg som merker at PC"en nærmest halverer hastigheten ved åpning av flere programmer i WinXP samtig med at ett IE vindu med hjemmesiden www.mjf.no er åpen? 

Dvs. ett vindu hvor snøen faller så vakkert nedover skjermen.
Så fort man går ut av disse sidene så er maskinen normal rask igjen.

Mvh. Torsja
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2006 at 23:53
Jeg merker ikke noe på hastigheten, men vifta i maskinen går på full fart (som den gjør når maskinen jobber tungt). Men det ser ut som det gjelder bare når jeg åpner siden i IE... når jeg har den åpen i Firefox merker jeg ingenting. Har testet frem og tilbake flere ganger nå, og det går mye tyngre med IE.

Mvh Heine
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 09:15
Originally posted by Billy Billy wrote:

Er det fler en meg som merker at PC"en nærmest halverer hastigheten ved åpning av flere programmer i WinXP samtig med at ett IE vindu med hjemmesiden www.mjf.no er åpen? 

Dvs. ett vindu hvor snøen faller så vakkert nedover skjermen.
Så fort man går ut av disse sidene så er maskinen normal rask igjen.



Nå har ikke jeg Win XP, men Mac OS X. Her fins et program som heter Aktivitetsmonitor, og det viser at Firefox bruker 1,0-8,0 % prosessorkraft når jeg er i forumet, og rundt 100% når jeg er på MJF sin hjemmeside (Jeg har 2 prosessorer og dermed 200% prossessorkraft).

Minneforbruk er omtrent uforandret, imidlertid.
Jeg merker ingen ting på ytelsen til maskinen.

Vi kan derfor slutte at snøværet krever ressurser! Kanskje vi skulle be til værguden om at det skal slutte å snø?

mvh
Henning L


Edited by Henning L
Back to Top
Billy View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 186
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Billy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 11:54

Du har rett Henning. Mitt prossessor barrometer spretter også opp fra ca. 1-3% bruk til 100% så fort man går inn på snø sidenene.

Og det forklarer vel også hvorfor Heines Vifte begynner å jobbe på overtid også skulle jeg tro. 100% prossesor bruk generer varme.

Men det trenger vi jo kanskje i den vinterstormen  og kulda som er nå



Edited by Billy
Mvh. Torsja
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 12:26
En annen teori er at vifta forsøker å blåse bort snøen... 

Prosessoren min spretter opp til mellom 50 og 90%. Jeg har en laptop med Intel centrino.

Mvh Heine
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 12:55
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

En annen teori er at vifta forsøker å blåse bort snøen... 

Prosessoren min spretter opp til mellom 50 og 90%. Jeg har en laptop med Intel centrino.

Mvh Heine


En prosessor, sikkert? Da er det ikke mye igjen til andre ting, nei...
Jeg har forbindelser til den bestemte værguden som står bak snøværet, skal se om vi ikke kan få til oppholdsvær snart!

mvh
Henning L
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 13:37

Snodig (dersom det ikke er gjort noe siden forrige innlegg... )

Hos meg med P4 2,80 GHz (men bare 512 RAM  ) belaster ikke snøværet noe mer enn enn hvilken som helst annen side ....

Ledig prosessorkap. ligger stadig på 99%, kan synke til et par og nitti idet jeg går inn på siden, og fortsetter med å pendle mellom verdier på 90-tallet, men noen ganger også ned på åttitallet ....

Edit: justert siste setning



Edited by b e pedersen
Bjørn Egil
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 19:20

Merker ingenting til dette jeg heller (P4 3.4 1Gb RAM, XP, IE6)

Har brukt det samme scriptet på en av mine websider og det fungerer alldeles utmerket... men en annen ting er jo at mjf-sidene ofte er svært trege i seg selv og også påfallende ofte ute av drift.

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 23:48
Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Jeg har forbindelser til den bestemte værguden som står bak snøværet, skal se om vi ikke kan få til oppholdsvær snart!

mvh
Henning L


Jeg hadde blitt mye mer glad om bredden på forumet skalerte seg etter størrelsen på vinduet det er åpent i... For det er mye mer irriterende en snøen. For de færreste sitter vel og glaner på den snøen dagen lang...

Det hjelper ikke en gang å blokkere logoen for visning. Det er like bredt  uansett.... Det kan da ikke være noe problem å gjøre det slik at forumet tilpasser seg selv om logoen er bredere?

Mvh Heine
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.