MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Noen Projekter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Noen Projekter

 Post Reply Post Reply
Author
Stian Kolrud View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 10 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Kolrud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noen Projekter
    Posted: 31 desember 2005 at 03:07
Noen som har bilder av Ofotbanens EL 13 og deres passasjervogner? Holder på med det projektet samt en EL11. Der trenger jeg foreløpig ikke noe hjelp.

Håper noen kan hjelpe meg fort!
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2005 at 11:30

Hei! kan desverre ikke hjelpe deg, men ville også spurt om bilder av ofotbanens el13 på postvogna (www.jernbane.net) eller Stasjonen (www.njk.no), så får du større sjangs for treff. Du kan jo også studere bilde galleriene de har på disse sidene vist du ikka alt har gjort det da

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian Kolrud View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 10 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Kolrud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2005 at 13:00
Har gjort det, sleit med og finne bilder av passasjervognene dems. Men takk for tipsene!
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2006 at 17:53
He. Gå på www.ofotbanen.no. Der er det noen bilder som kan lastes ned. Lite bilder av B3-vognene, men mye av El 13.

Her er et par bilder:
http://www.ofotbanen.no/bildegalleri_vis.asp?id=5&menu =bilder

Jeg har forsøkt å male om en Lima El 13. Et bilde av dette ligger her:
http://tognett.no/images/gfx/mpk20041010-005.jpg

Ventilasjonsluker kan kjøpes via www.messingmodeller.no. Alle lokene har ulik litterering, så der bør du studere hvilken modell du ønsker å lage. Tar du kontakt med Ofotbanen via hjemmesidene dems, kan du sikkert også få tegninger til dekalene. Lykke til!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2006 at 21:36

Obas malt om vognene grønt neden for vinduet(grønnt/rød), seinere ble vogene malt grønne, som bf12"ern på bilde under. De vogner som ikke er i bruk er forsatt i nsb nydesign.

A matter of life and death
Back to Top
Stian Kolrud View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 10 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Kolrud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2006 at 22:00
Takk for svar! Dette hjalp!
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2006 at 22:55
Hallo Stian Jeg har seks-sju bilder på www.arctictrains.com. Gå inn og søk på OBAS. Hvis det er spesielle ønsker du har, så kan jeg ta meg en tur opp på Narvik stasjon. Epost public(detduvet)arctictrains(dott)com


Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.