MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415>
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 14:11
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 14:40
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg er blitt verdenskjent i hele Grimstad! Embarrassed

<font face="Trebuchet MS" size="2"><span ="381022414-29112012">http://www.gat.no/nyheter/bygger-grimstadbanen-i-modelltog-versjon-1.7660734</span>



Flott oppslag! Blir glad hver gang jeg ser noe om MJ i mainstreampressen og de greier å unngå "Store gutter, små tog vinklinga"

Men galskapen skinner jo gjennom: "Ofte bruker arendalitten en halvtime om dagen på å pusle med hobbyen". Du er jo klin gæærn! En *halv* time om dagen! Nesten like lenge som dagsrevyen!
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 15:22
Det er en bra form for "galskap" da :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 16:36
Bra oppslag Tore, og overraskende saklig

MH
for MJBV
Terje O
Back to Top
parnulf View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote parnulf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 desember 2012 at 22:30
Du er en god representant for hobbyen, Tore. Som MJ-forhandler og som ansikt utad.

Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2013 at 17:08
Området rundt det lille huset på venstre side av halvøya er nå egentlig ferdig. Pussig. Har jeg klart å gjøre noe helt ferdig? LOL


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2013 at 17:08
Smusse taket må jeg jo ser jeg...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2013 at 20:56
Veldig fint arbeid Smile
Christian L.
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2013 at 21:28
Du er blant enerne innen landskapsbygging Tore! Sammen med Dr. Vistad, Skaarergutta, Drammensgjengen og noen til. Stuper i byggemodus selv hver gang på grunn av slik inspirasjon. Mer, mer...
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 00:23
Nydeligt, Tore!!Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
N-oldus View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote N-oldus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 00:49
Fantastisk flott landskap.

Kudos :-)

Venter på litt varmere vær så jeg kan sette meg i bilen å ta turen fra Oslo for litt titting og shopping i Grimstad :-)
Med Vennlig Hilsen



Geir Ødegård



"Common sense isn't so common..."
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 07:32
Det der ser bærre lækkert ut Tore!Clap Er imponert over bladverket og buskene dine, samt ugresset ned til venstre i bildet, hva er det du har brukt der?
 
Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 07:56
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Det der ser bærre lækkert ut Tore!Clap Er imponert over bladverket og buskene dine, samt ugresset ned til venstre i bildet, hva er det du har brukt der?  
Svein

Jeg la også merke til det som det spesielt flotte med dette. Her oser det ekte sommerlig sørlandsidyll. Thumbs Up

Svein S
Back to Top
Roger Andre View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Andre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 10:59
Kjempe flott, gøy med noen som setter standaren Thumbs Up Hva med litt dyre liv i nær heten, en fugl i et tre kansje...
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 12:15
Takk takk! Spesielt artig å høre at jeg har klart å formidle følelsen av sørlandsidyll. Busker og kratt er en kombinasjon av Heki- og Mininatur-produkter med litt Model Scene- og Polak-produkter innimellom. Litt Woodland Scenics Turf er det sikkert her og der også. Husker ikke helt Tongue
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 12:27
Nydelig!!!
Vinduene på huset har du laget de selv også?
Back to Top
Jolsen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 13:21
Nydelig! Veldig naturtro og stemingsfult.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 16:28
Huset er Artitec sitt byggesett; "Solbacken" vokterbolig. Jeg bygde det egentlig som en "stand-in" frem til jeg fikk bygget et fra scratch, men resultatet ble ikke så verst, så jeg tipper det blir stående :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2013 at 17:07
Aha, jeg trodde det var bygget fra scratch Smile
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 11:28
Jeg bygger helst ikke husene fra scratch hvis jeg kan slippe Embarrassed Det er ikke min favorittdel av hobbyen dessverre. Imidlertid liker jeg å ha hus som ser bra ut og kan passere som norske.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 11:34
For første gang er det mulig å ta et bittelite skritt bakover og vise en litt større scene uten at man ser alt det uferdige :)

Her er det sørgående godstog Gt5677 til Grimstad som er i fokus.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 16:57
Suverent Tore!! Flotte løvtrær Er det statisk gress du har brukt i skråningen?
http://aalgaardbanens-venner.com/
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 17:30
Ingen over - noen få ved siden...
 
Gikk 32'en på Grimstadbanen Tore?
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 18:03

Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

For første gang er det mulig å ta et bittelite skritt bakover og vise en litt større scene uten at man ser alt det uferdige :)

Her er det sørgående godstog Gt5677 til Grimstad som er i fokus.



Er de ute på prøvekjøring etter hovedrevisjon? Wink
Knallflott arbeid fra hovedleverandøren!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
N-oldus View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 18 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote N-oldus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2013 at 18:43
Hei Tore,

En ønske/forslag fra min side (såfremt du har tid selvsagt)

Jeg finner til dels masse saker på nett om teknikker for å lage landskap, men en ting jeg veldig gjerne skulle sett er en slags guide/intro til hvordan man bør starte for å lære seg alle tingene som skal til for å bli en habil landskapsbygger.

Da tenker jeg på hvilke verktøy man bør skaffe seg. Hvilke teknikker, og ikke minst i hvilken rekkefølge - les: hvor og hvordan starter man opp med trening og atter trening på veien frem mot å lage slike flotte ting som du selv lager?
Med Vennlig Hilsen



Geir Ødegård



"Common sense isn't so common..."
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2013 at 11:30
Jeg har lenge tenkt på lage en enkel liten "bruksanvisning" på hvordan man kan lage landskap og hvilke produkter som er mine favoritter, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Det spørres lenger opp i tråden om jeg bruker statisk gress, og det gjør jeg. Men ikke til annet enn undervegetasjon der det skal være masse trær over. Jeg synes ikke statisk gress gir den rette "looken" i åpent lende. Her er Hekis forskjellige gressmatter mye bedre. Den man ser nedover i skråningen er HEKI 1842 Wildgras - Sommergras. En ny favoritt :) Jeg forsøker nye ting hele tiden, og forsøker å ha på meg de kritiske brillene når jeg bygger.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2013 at 11:36
Her er dagens første persontog med BM87 og Gx på vei mot Rise med opptil flere passasjerer.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2013 at 14:49
Grimstadbanen er på flyttefot! Shocked


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Tjetland View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 10 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjetland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2013 at 16:26
Forsiktig nå Tore.... Ser dyrt ut å minste den der.
http://aalgaardbanens-venner.com/
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 juni 2007
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2013 at 21:11
Tack för tipset om Heki!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.