MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Gavedrysset...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gavedrysset...

 Post Reply Post Reply
Author
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gavedrysset...
    Posted: 25 desember 2005 at 00:43
Godtfolk, her har man verdens mest omfangsrike hobby... og man har spredt seg på alt for mye innen hobbyen, så gaver burde det la seg gjøre å finne på... likevel ikke én liten dings som har noe med mj å gjøre. Fine gaver, bevares... men ikke noe "matnyttig".

Derimot har man tilbrakt kvelden med en kvalifisert tognerd på fem år... her var det dyp kunnskap & dypt engasjement, gitt! Og HAN fikk tog i gave. Hornbys "Flying Scotsman". (Han har delvis engelsk slekt) Ganske fine modeller, til den prisen er de riktig bra. Men jr. påstår at han foretrekker en A4, "Mallard"...

Her har vi en liten mj-er på veg, gitt, og han må kanskje tas vare på - så har man også allerede blitt engasjert som "ekspert" når anlegg skal bygges...

Andre mer mer håndfast utbytte av aftenen?

mvh
Henning L
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 08:16

Hei!

Det var litt lenger mellom de ferroviale julegavene i år enn det har vært de tidligere år, hjemme hos oss også. Av mj-relaterte julegaver fikk jeg allikevell ett års abonnement på MR (den enkleste måten er å ønske seg dette, jfr. annen tråd på forumet om MR), boken "Sydbaneracer og Skandipil" (som er av interesse for meg som bor langs Østfolddbanen), og diverse tilbehør til Dremel"en. For å være på den sikre siden, hadde jeg kjøpt en Märklin El.10 til meg selv like før jul.

Om neste generasjons norske mj"ere kan jeg bare bekrefte at også Jørgen på 3 år fikk litt påfyll av ting-og-tang til sin elektriske Thomas fra Hornby i år. Lokomotivparken ble utvidet med én Percy og én Duck, samt 3 godsvogner.

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 11:20
Ingenting jernbanerelatert her, sorry. Bare sokker, gensere og slikt.
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 14:37

Hos oss på Byneset i Trondheim ble det faktisk flere jernbanerelaterte gaver til både store og små, de fleste dog med leke eller pyntepreg...

Fra en dyktig svigerinne fikk vi selvsydde spisebrikker med massevis av amerikanske damplok, junior (9mnd) fikk "gåtog" og tøtta (4 år) fikk lokomotivsparebøsse

For at far også skulle bli fornøyd lå det en pakke fra Ebaynissen under treet med en Broadway Ltd AC6000CW i CSX-utgave.  En lekker liten sak... omtrent like kostbar som den lille eska jeg måtte bestikke fruen med...

Dessuten bidro far selvsagt til kompetanseutvikling for junior ved å gi ham billedboka "Min store togbok"

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 04:01
Lite mj til jul her, men fikk 1000kr som nok sansynelig haver i mj-butikk i løpet av romjulen.
A matter of life and death
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 09:31
Det blir jaggu mange gitarstrenger..........
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
[http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg">
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.