MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva skal man Velge?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva skal man Velge?

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2006 at 20:37
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Det gjelder uansett om det er Lenz,Zimo eller Loksound dekodere. Både med og uten lyd. Noen som vet om kjørekontrollen til Nce er kompetabelt med annen digitalstyring?.

I følge knut skal det kunne la seg programere dekodere selv om man får beskjed om kortslutning. Noe som alikevell ikke går.

Sitter å vuderer å bytte ut hele greia, eller sende det inn på service hos produsenten. For det er ikke kjøpt hos Knut.


Jeg har fortsatt litt vondt for å forstå alle problemene akkurat du sliter med.. selv har jeg programert både Lenz, Digitrax. Zimo (G-skala) og Broadway limited (lyd) uten problemer på NCE anlegget på klubben.

Det er (som Knut sier) ikke noe større problem og få programert et lydlok her nede selv om kortslutningsmeldingen kommer i displayet.

Har du egentlig i det hele tatt et NCE anlegg? Jeg begynner lure litt på om ikke du har et gammelt system One anlegg med eldre software.

Uansett burde tipset til halvor og forsøkes før du gir helt opp...

Eirik

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2006 at 20:52

Har et 2 år gammel system one, har vært slik fra dag 1(sikkert gammel softvare, selgen sa det bare var testet). Selv om det står kortslutning skal det ikke være noe problem, spurte knut om det. Men det hjelper ikke så mye.

Mens på yahoo forumet ble det som beskrevet som over(innlegget). Men får teste ut Halvors ide først. Slik at man får belastningen på dekoderen under 1 amp ved programering.

Jeg har programert lenz, zimo og lydekodere i Horten uten problem.

Jeg har ikke gitt opp ennå. Kan ikke gi opp så lett

A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.