El 3 ??? |
Post Reply |
Author | |
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 mai 2022 at 10:19 |
Jeg var i Borås forleden og jeg stakk innom ONE:87 for å hente noen varer hos Theo. Der var de sikre på at El 3 var temmelig likt SJ Of-loket som er utlevert. Jeg sjekket etterpå - og det var en viss likhet. Overdelen må lages ny, men underdelen skal beholdes som den er. Det skiller på akselavstand under 7,5 cm. på originalen - og det er ubetydelig, så underdelen kan brukes. De hadde tegninger der. Det er altså mulighet å få El 3 "Superline"-kvalitet hvis bare pengene holder - og det er etterspurt etter loket.
|
|
Lars-Erik K
FREMO-forummedlem Joined: 19 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis det blir laget El 3 i modell så er nok noen som sikkert er interessert i den. Så er det hvor mye noe sånt vil ligge i pris om det blir Superline-pris eller annen pris en det.
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har kjøpt Of 80 + 81, da den ble skadet på Bjørnefjell. Loket var i tre og det ble på en halvdel seinere konstruert metallkåpe på Of81, slik det var 2 ytter-kåper på loket Of 80 + 81. Om det er verd prisen som du ser på One:87 (med 2 LokSound 5-dekodere) bestemmer du selv? - I hvert fall ganske dyrt om man samler svenske lok. Her er det en post som handler om Of80 + 81.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |