MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Erfaringer med Modellhøkeren
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Erfaringer med Modellhøkeren

 Post Reply Post Reply
Author
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Erfaringer med Modellhøkeren
    Posted: 25 april 2022 at 09:57
Hei modellentusiaster

På Finn.no har en selger kalt Modellhøkeren en rekke modeller for salg: https://www.finn.no/butikk/modelhoekerentorget?sort=RELEVANCE

Han har også en nettbutikk: https://www.modelhoekeren.dk/

Jeg har handlet noen skinner hos ham, og så et lokomotiv. Det var gode priser, og varene var i orden. I starten av mars 2021 la jeg inn en stor ordre. Han sa han kunne skaffe BRAWA-settet av Rheingold-vognene. For dette skulle han ha nær 7000 NOK. Han sendte meg så e-post om at settet var bestilt opp, og jeg måtte overføre pengene. Noe jeg gjorde. 

Gjennom sommeren i fjor var det flere meldinger om at bestillingen ikke hadde gått gjennom, og han måtte finne settet hos andre forhandlere i Tyskland. Så kom beskjeden om at settet var ankommet, men han ville sende det fra sin adresse i Norge. Og korona gjorde tur til Norge vanskelig. Så tok smitteverntiltakene slutt, og både Danmark og Norge åpnet opp. Men da fikk jeg beskjed om at han hadde helseproblemer. Og nå, ett år etter jeg betalte for settet, har han sluttet å svare på e-post.

Jeg ser to alternativer:
1) Niels er alvorlig syk eller død, og leser ikke e-post.
2) Niels har ikke settet, og har ikke tenkt å sende det.

I begge tilfeller er pengene tapt.
Jeg skriver denne posten for å høre om andre har blitt svindlet av ham, og i så fall slik at vi kan advare hverandre. Kanskje noen kjenner ham og vet noe om hans helsetilstand også.

Takk, hilsen Torbjørn

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2022 at 12:37
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2022 at 21:37
Takk for svaret, MY1201.
Jeg logget meg nettopp inn for å poste denne lenken som jeg fant etter litt "online detektivarbeid":

Råd til alle: ikke betalt noe på forskudd.

Mvh Torbjørn
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2022 at 13:51
Dette var veldig trist å høre, jeg har handlet flere ganger med han og hver gang har alt vært i orden med oppgjør og forsendelse. Spørs om du skal prøve å komme i kontakt med noen som kjenner han personlig og kanskje kan finne ut hvem som tar seg av boet etter han. 
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2022 at 15:40
Ja, det er trist. 
Har var en artig fyr egentlig. Ikke veldig gamle karen heller.

Jeg har kontaktet skifteretten for å gjøre krav mot boet. Betrakter pengene som tapt, så får jeg se hva som skjer.


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.