MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Årets familiejulegave . . . .
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Årets familiejulegave . . . .

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Årets familiejulegave . . . .
    Posted: 16 desember 2005 at 12:25
. . . var da i hus.
Siden fruen hadde begynt å klage på at vårt gamle digitalkamera, en 3 år gammel Sony P7, var så tregt måtte det bare bli et nytt.

Så da ble et Canon EOS 350d som havnet under juletreet. Dvs at det havnet aldri der. Det ble for lenge å vente

Så da spørs det om vi klarer å utnytte mulighetene som byr seg.


MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2005 at 19:30

Gratulerer

Det ligner litt på situasjonen da jeg kjøpte en EOS350D fra min kone til min 50 års dag, flere uker før selve dagen i juli.  Kunne liksom ikke vente på å få prøve vidunderet.  Jeg har hatt stor glede av kameraet (nesten 1000 bilder siden i sommer).  Photoshop Elements har gjort denne gleden enda større (takk til Terje Storjord, Øyvind Strøm og andre som har gitt råd og vink underveis).

Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2005 at 22:18
Har selv canon 350d, er et fint kamera.
A matter of life and death
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2005 at 17:45
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Gratulerer

Det ligner litt på situasjonen da jeg kjøpte en EOS350D fra min kone til min 50 års dag, flere uker før selve dagen i juli.  Kunne liksom ikke vente på å få prøve vidunderet.  Jeg har hatt stor glede av kameraet (nesten 1000 bilder siden i sommer).  Photoshop Elements har gjort denne gleden enda større (takk til Terje Storjord, Øyvind Strøm og andre som har gitt råd og vink underveis).



Endte opp med 72 bilder bare lørdag formiddag.
Seriebildefunksjon og barn på skøytebanen er en farlig kombinasjon.

Elements har jeg hatt i et par år. Albumdelen er et funn, men begynner å bli treg med over 3000 bilder å holde oversikt over.

Fant i tillegg en linse 28-80mm som satt i et gammelt EOS APS speilrefleks-kamera som jeg fant i kjelleren.

Gleder meg til hjul.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.