MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tillig H0e
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tillig H0e

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tillig H0e
    Posted: 08 oktober 2021 at 22:17
Hei!

Som alle andre Tilligskinner, er også "gaurd rails'ene" i H0e-sporvekslene også ganske "løse", med det resultat at de kan skli ut og bli borte. Jeg skulle hatt 3 nye, så jeg lurer på om noen vet om disse kan skaffes som reservedeler, og evt. hvilket nummer de har, alternativt om noen også vet hvor jeg kan få tak i slike???
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2021 at 13:05
Hei!

I påvente av svar fant jeg ut at jeg skulle prøve en (H0e-) skinnestreng jeg hadde liggende fra Peco. Den er litt smalere og "tvinger"ikke hjulene like mye, men ser ut til å virke ganske bra.






For å unngå dette for fremtiden er det sikkert lurt å lime dem på med superlim.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2021 at 14:54
Hei!

Det viser seg at det er samme type skinnestreng på H0 Tillig Elite som det er på H0e skinnene fra samme produsent. De er nok samme vise som Peco-skinnene, men de er litt bredere. Ved å bytte Guard rakk å til disse, ble mellomrommet mye mindre, og driftssikkerhet bedre.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.