MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Inglenook + Timesaver
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Inglenook + Timesaver

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Inglenook + Timesaver
    Posted: 16 desember 2005 at 06:43

Hei!

Når man tar det "beste fra to verdener", kan man få sporplaner med "dobbelt så mye morro". Her følger noen Inglenook sidings- og Timesaver-kombinasjoner jeg har funnet på nett. Er det noen som kan finne flere?

  • De to første sporplanene på denne siden her.
  • Her er 1 2 3 nesten identiske sporplaner.
  • Her kan det hende det kommer mer etter hvert.
  • Her er litt mer info om anleggene nevnt ovenfor.
  • 2 varianter over samme konsept. 1 2

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 13:09

Hei!

Her var det ikke kommet mange innspill. Kanskje det er mange av forumets brukere som ikke liker denne type anlegg, og jeg har opprettet en uoffisiell poll her for å se hvilke anleggstyper som foretrekkes.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2005 at 13:35
Men Roger da, du vet vel at dette forumet har pollenforbud... 

Mvh Heine
Back to Top
PoP View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PoP Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 00:02

Hei.

Solhadle St. som har vore med på ein del av Fremotreffa i vest dei siste åra er ein slik "Inglenook sidings".

For oss med liten plass heime er det jo ei grei løysing.

Peder

Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 13:18

Jeg har hverken mye tid eller mye plass til den hobbyen jeg elsker.  Derfor laget jeg en "timesaver" for flere år siden.

 http://home.broadpark.no/~mjacobse/mj1.htm

 



Edited by Morten Jacobsen
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 16:14
Ser meget pen ut den timesaveren Morten. Jeg har planlagt å lage noe lignende selv, men det har blitt med planen foreløpig.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2005 at 18:20

Hei!

Originally posted by PoP PoP wrote:

Hei.

Solhadle St. som har vore med på ein del av Fremotreffa i vest dei siste åra er ein slik "Inglenook sidings".

For oss med liten plass heime er det jo ei grei løysing.

Peder

Jeg har dessverre bare fått se "Solhadle St." på bilder, og ikke i virkeligheten ennå. Er det mulig at du kan legge ut en sporplan av modulen her?

Siden jeg selv er interessert i slike rangeringsanlegg, synes jeg det er artig å registrere at det er flere her på forumet som også er det. Jeg startet denne tråden med tanke på anlegg som kombinerte en godsbanegård (Inglenook Sidings) og industriell rangering (timesaver), men synes at de er interessante hver for seg også.

Jeg vet denne har vært postet tidligere, men for dere som har lyst til å prøve litt "operation" enten på en timesaver eller Inglenook Sidings, eller rett og slett bare har lyst til å "slå ihjel" litt tid i romjula: Riverside Yard

En annen link som er verdt en titt er Model railways shunting puzzles website

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2006 at 09:42

Hei!

Endestasjoner kan også være godt egnet som tema til "rangeringsanlegg": Se mer på denne linken her.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 13:14

Her er en endestasjon til:

http://andrews-trains.fotopic.net/p10775277.html

mvh KnuT

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 14:23

På sidene KnuT referer til er det mange små og morsomme variasjoner. Mange gode idéer her enten du planlegger et helt anlegg eller bare en liten modul.

http://andrews-trains.fotopic.net/c374578.html

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2006 at 15:24

Hei!

Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

På sidene KnuT referer til er det mange små og morsomme variasjoner. Mange gode idéer her enten du planlegger et helt anlegg eller bare en liten modul.

http://andrews-trains.fotopic.net/c374578.html

Her var det mange fine og gode forslag. Denne er lagt til i mine favoritter! Her er nok ett lite bidrag.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2006 at 01:11

Hei!

Som 3. anlegg fra toppen, har Jack Trollope en interessant kombinasjon Timesaver/ Ingelnook Sidings på denne link.

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2009 at 01:17
Hei!
 
Her er nok en sporplan som kombinerer en Timesaver med en Inglenook:
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,055 seconds.