MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Spraylim anbefalinger?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Spraylim anbefalinger?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spraylim anbefalinger?
    Posted: 25 september 2021 at 08:54
Trenger anbefalinger til et godt spraylim for landskapsdetaljering lag-på-lag (gress, busker, strømateriell osv), da det er så mye å velge mellom. Vil ha et lim med fin dyse som ikke klumper seg ut av boksen, og som tørker relativt usynlig. Gjerne med linker til produktene på nettbutikker.

Skal på Maxbo idag og hente litt byggematerialer, ser at de har 3M spraylim på lager. Noen som vet om dette er dugandes til mitt formål?: https://www.maxbo.no/spraylim-spray-90-500-ml-p3095026/

På forhånd takk for tips!

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
PeO View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 26 august 2017
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2021 at 15:50
3M fungerar. Tunt, inte alltför starkt.
En man som har ett mycket bra lim + många sorters landskapsmaterial har företag i Frankrike, men har ställt ut flera år på Intermodellbau i Dortmund, finns på https://microrama.eu/blog/magigras-the-revolution-of-your-miniature-landscape/. Engelsk text, fransk eller tysk kan väljas.
Titta på statiskt gräs också, det finns ner till 1 mm, till t.ex. granar och tallar.
Transport till Sverige fungerar bra, till Norge blir väl som från alla andra länder tull.


Edited by PeO - 25 september 2021 at 15:51
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2021 at 18:28
Det ble 3M, fikk testet det litt i butikken før jeg kjøpte og det så bra ut. De hadde ikke de materialene jeg trengte, så da ble det nesten, men ikke helt, bomtur.

Takk til PeO for tips til alternativer! Thumbs Up Men som han selv skriver; til Norge blir det bare tull (jeg legger på -ball i samme slengen).

-Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
PeO View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 26 august 2017
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2021 at 22:37
Jag tänkte inte riktigt på språkförbistringen, tänkte på tull på svenska.  Men för oss är väl toll också bare tull?Unhappy
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2021 at 14:53
Jeg er oppvokst i grensestraktene, har slekt i Sverige og ingen problemer med å forstå svensk, kommentaren min var mest "tongue-in-cheek" nettopp pga toll-tullet. Wink
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.