MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nyttig modulbyggerverktøy?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nyttig modulbyggerverktøy?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyttig modulbyggerverktøy?
    Posted: 09 juni 2021 at 17:23
Jeg så i en FREMO-mail for litt siden at noen hadde brukt et slags strammeverktøy for bilderammer for å holde modulsidene sammen under bygging/liming. Minner litt om lastestropper, fant den igjen her: https://www.dictum.com/de/bandspanner-balg/bessey-bandspanner-mit-vario-ecken-705710

Er det noen som har erfaring med dette? Er det et godt hjelpemiddel ved modulbygging, og er det å få tak i her i Norge?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Niels View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Niels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2021 at 14:09
Det er mulig å bruke en vanlig stropp for dette Utgaven på bildet er bare en luxe utgave av en stropp. Jeg har slike som på bildet, og kjøpte dem her på berget (biltema eller chlas O) men en vanlig stropp er like greit. Noe kartong rund hjørnene hjelper mot skade.
H0 på spare bluss, Fremo er toppen
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2021 at 17:34
Jeg har flere slike lastestropper og strammere liggende, men tenkte kanskje at den integrerte løsningen med strammer og hjørnebeskyttere gjorde det enklere å fordele kraften jevnt rundt hele modulen og unngå skeivheter. Har søkt litt på norske nettbutikker og funnet flere varianter i dag, og den koster heller ikke allverdens, så jeg får se hva jeg gjør.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.