Kommer ikke røyk fra røykinnsats i Maerklin 39251 |
Post Reply |
Author | |
Ser003
Viderekommen Joined: 25 desember 2020 Location: Norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 mars 2021 at 19:00 |
Har kjøpt et Maerklin Elefant 39252. Det har fabrikkmontert røykinnsats. Har fyllt på røkolje, Maerklin 02420. Det kommer ikke røyk fra skorstein under kjøring. Loket kjører på digitalt anlegg og jeg bruker MS2. Noen som har noen tips?
Edited by Ser003 - 31 mars 2021 at 19:02 |
|
hamoell
Veteran Joined: 10 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, jeg regner med at du har aktivert funksjonen på MS kontrollen. Det kan være at du har fylt på litt for mye olje, det bør ikke være helt fult, litt under kanten er best. Det kan være du må fiske ut røykinnsatsen og sjekke om den lille metall tråden som er under er i riktig vinkel slik at den treffe kontakt stykke som er nede i skorsteinen. Bør ha ca 30 - 45 grader vinkel
|
|
Min pusher: www.glm.no |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et par tips i tillegg til overnevnte
Når jeg fyller røykolje, foretrekker jeg å bruke en 'engangssprøyte' og stikke spissen ned mot bunnen av røykinnsatsen. Jeg har opplevd at ved å 'helle' i fra toppen har det dannet seg en boble slik at det ser ut som om den er full; selv om den i realiteten er tom ... Du kan også kjenne over piggen som sitter opp i midten på innsatsen om den blir varm. Om den virker og du kommer nær piggen, merker du det heeelt sikkert
|
|
Bjørn Egil
|
|
Ser003
Viderekommen Joined: 25 desember 2020 Location: Norge Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for gode tips. Får ikke prøvd før om en god uke.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |