MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Roco Multimause BLÅ versus RØD
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco Multimause BLÅ versus RØD

 Post Reply Post Reply
Author
Gamlestølen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 29 april 2018
Location: Norge
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gamlestølen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco Multimause BLÅ versus RØD
    Posted: 18 januar 2021 at 21:17
Lurer veldig på om Multimaus Pro BLÅ kan brukes sammen med z21 og RØD multimaus?
Eller?
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2021 at 22:15
Hei, det er ikke noe problem å bruke den røde direkte på z21. den må settes inn i xbus på fremsiden. Den blå tror jeg ikke du kan bruke med den hvite z21 da denne ikke har rette inngangen på baksiden hvor styringsboksen til den blå skal koples inn, dette har bare den svarte Z21. mangler L-Bus

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2021 at 22:44
Den blå MultiMausPro (10812) er såvidt jeg forstår en del av Rocos gamle trådløse system. Den bruker ikke WLAN, men Zigbee, til radiokommunikasjonen, og krever den tilhørende sentralen MultiZentralePro (10830). Uten sistnevnte kommer du ingen vei.

Jfr. spørsmål 3.1 i denne FAQ-en:

Om det er den sorte Z21 du har (og ikke den hvite som følger med en diverse startsett) og en også har en MultiZentralePro, kan det tenkes at en kan bruke den blå multimusa ved å koble MultiZentralePro til Z21 via LocoNet, jfr.
Dette krever visst også riktig firmware-versjon.

Det går an å bruke rød MultiMaus mot MultiZentralePro i tillegg til den blå, men da altså uten z21.


Edited by TorsteinS - 18 januar 2021 at 22:46
Back to Top
Gamlestølen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 29 april 2018
Location: Norge
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gamlestølen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2021 at 23:01
Takk for alle svar. Jo, jeg har også den svarte tilhørende boksen til den Blå (10830)
Men da kan jeg altså like gjerne bruke det utstyret jeg har med z21 (hvit)

Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2021 at 00:54
Du har ikke vurdert å bruke 10830-sentralen i stedet for z21? Da kan du bruke både blå og rød MultiMaus, og i tillegg får du egen tilkobling for programmeringsspor. Eller trenger du LAN-tilkoblingen på z21, evt. noe annet som bare z21 støtter?
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2021 at 10:13
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Du har ikke vurdert å bruke 10830-sentralen i stedet for z21? Da kan du bruke både blå og rød MultiMaus, og i tillegg får du egen tilkobling for programmeringsspor. Eller trenger du LAN-tilkoblingen på z21, evt. noe annet som bare z21 støtter?

Han har vel tanke på Wlan kontrollen og muligens bruk av nettbrett eller telefon for kjøring trådløs

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.