MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MTH
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MTH

 Post Reply Post Reply
Author
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MTH
    Posted: 05 september 2020 at 09:48
Hei, er det noen der ute som har erfaring med progamering av MTH lok. Får ikke lest ut adresse på min.
Har prøvd med JMRI via Z21, MS2 til Trix som av erfaring klarer alt, uten resultat. Så er det noen som har et bedre forslag?

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 10:05
Hva er MTH ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 10:31
MTH har en eget digitalstyring kalt DCS. Den er ikke kompatibel med DCC. Men etter googlesøk synes det som nyere MTH-lok har en bryter hvor du kan velge mellom DCS og DCC.
Har ditt lokomotiv denne bryteren?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 10:48
Min har ikke denne, sjekket selvfølgelig dette først.

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:12
Neste dumme spørsmål:
Det er en DCC-dekoder og ikke en DCS-dekoder som sitter i den?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:26
Det skal være en side på MTH-hjemmesiden som beskriver modifikasjon via Rocos MultiMaus.
Der står det fremgangsmåten for å endre verdier i dekoderen for de forskjellige digitalsystemer.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:31
MTH er en amerikansk produsent som lager modelljernbanemateriell i 0-skala. De har lenge hatt et turbulent forhold til Lionel og har selv produsert mange Lionel modeller.
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:39
Mener det er en DCC da bryter mangler og etter det jeg har lest i bruksanv. skal denne modellen skille mellom disse selv på lik linje som MFX/M4 for marklin og trix

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:49
Ved søk får jeg opp at ihvertfall NCE mener at MTHs dekodere er bortimot umulige å lese riktig:

Andre sier kort og godt "Aldri mer MTH".

Men for å programmere er POM anbefalt fra MTH sin side ihvertfall:

Dokumentet spesifiserer riktignok NCE, men jeg vil tro det gjelder det meste.

Bare husk å fjerne alle andre lokomotiver først :-)


MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 11:55
Tusen takk for kjempe god hjelp og gode svar. Skal prøve noe av dette senere i dag

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2020 at 18:59
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

MTH er en amerikansk produsent som lager modelljernbanemateriell i 0-skala. De har lenge hatt et turbulent forhold til Lionel og har selv produsert mange Lionel modeller.


Ikke bare 0-skala. De lager modeller i H0, S, 0 og 1. Dessverre har eieren bestemt seg for å pensjonere seg neste år så firmaet legges ned. DCS videreføres i et eget selskap som noen av de ansatte står bak. 
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2020 at 20:43
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

MTH er en amerikansk produsent som lager modelljernbanemateriell i 0-skala. De har lenge hatt et turbulent forhold til Lionel og har selv produsert mange Lionel modeller.


Ikke bare 0-skala. De lager modeller i H0, S, 0 og 1. Dessverre har eieren bestemt seg for å pensjonere seg neste år så firmaet legges ned. DCS videreføres i et eget selskap som noen av de ansatte står bak. 

Takk for det. Jeg har ikke sett på dem på mange år (tydeligvis)! 
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2020 at 17:06
Det kommer stadig ut noen nyheter også, men det går som sagt mot slutten. Men er litt håp om at de ansatte kan fortsette gjennom et nytt selskap. Tiden vil vise.

http://mthtrains.com/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.