MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Valg av sporvekseldekodere
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Valg av sporvekseldekodere

 Post Reply Post Reply
Author
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg av sporvekseldekodere
    Posted: 04 august 2020 at 08:29
Er det noen som har tips eller anbefalinger på sporvekseldekodere? Jeg bruker Roco z21, peco skinner og MTB sporvekselmotorer. NMJ ser ut å anbefale Littfinski sine dekodere, men ser også ut som Digikeijs sin DR4018 kan brukes. Hva med Roco z21 sin egen dekoder ROC10836? Håper noen har litt erfaringer med dette.
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
Milan Marfi View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Milan Marfi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2020 at 15:41
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2020 at 22:05
Jeg har ingen erfaring med vekseldekodere, men ble litt nysgjerrig og sjekket prisene på de som er nevnt. Av disse er Digikeijs DR4018 definitivt mest prisgunstig; pr. veksel er prisen ca. halvparten i forhold til de andre alternativene. Jeg kjenner imidlertid ikke til noen norsk forhandler.

Jeg kom også over en video som demonstrerer bruk av MTP MP1 og MP5 sammen med DR4018:

NMJ anbefaler selvfølgelig et produkt de selv fører.


Edited by TorsteinS - 04 august 2020 at 22:08
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2020 at 00:16
Digikeijs sin kan være aktuell, men jeg har heller ikke funnet noen forhandler på den. Takk for tips om ESU sin, skal vurdere den nærmere. Vært fint med tips om Roco sin dekoder også, hvis noen kjenner til den.
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2020 at 11:01

Trenger man denne i tillegg?



Edited by thmark - 05 august 2020 at 11:02
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2020 at 15:08
Jeg har Digitrax, Viessmann og Roco Z21 dekodere. Alle fungerer veldig bra. De vil gjerne ha separat strømforsyning, men Z21 dekoderen klarer seg uten hvis sporvekselmotoren trekker lite strøm.
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2020 at 07:01
Hei
Kanskje litt på siden av hva du spør om, men jeg har akkurat bygget en slik for styring av servos. Fungerer utmerket under testing. Tok meg en drøy time med loddebolten.  https://www.arcomora.com/dccnext/
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
Milan Marfi View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Milan Marfi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2020 at 21:59
Nei, du trenger ikke Switch Pilot extension.
I Mtb er det utgang for hjertestykke.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.