MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbybutikker / MJ-relatert i Kiel?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbybutikker / MJ-relatert i Kiel?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbybutikker / MJ-relatert i Kiel?
    Posted: 26 februar 2020 at 18:11
Jeg skal visstnok på et jobbseminar med Kiel-ferga i midten av mars, og har noen timer å slå ihjel før vi drar tilbake. Lurer derfor på om det er noen her inne som vet om hobbybutikker eller annen MJ-relatert virksomhet som er verdt å stikke innom? Tar selvfølgelig imot tips om andre severdigheter også, men har som sagt bare noen timer på meg.

Takknemlig for svar!Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2020 at 22:15
Der Modellbahnladen

Exerzierplatz 31 in 24103 Kiel

Lenge siden jeg var der, men finnes vel fortsatt i følge google.
Skal du handle tror jeg det er best med kontanter.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2020 at 22:28
Et kjapt Google-søk tyder på at det også er en annen MJ-sjappe noen hundre meter unna:

Nå har jeg aldri vært i Kiel, så jeg vet ikke om den kan anbefales eller ikke.


Edited by TorsteinS - 27 februar 2020 at 11:52
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2020 at 13:39
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Der Modellbahnladen

Exerzierplatz 31 in 24103 Kiel

Lenge siden jeg var der, men finnes vel fortsatt i følge google.
Skal du handle tror jeg det er best med kontanter.

Den finnes så absolutt fortsatt. Var innom der senest mandag. Så ut til å være en reduksjon i G-skala materiellet han har hatt fra Piko. En del av lokomotivene han har i vitrinene har jeg sett der i flere år. Hadde tatt inn en del Busch byggesett/detaljsett og en del Faller. Alt av lok og vogner ligger bak disken så der bør du kjenne nummeret på modellen du er ute etter. Så ut til å være Roco, Piko, Brawa og Tillig på rullende materiell nå. Kan ikke huske å ha sett Märklin/Trix der utover en og annen brukt eske bak disken.

Prismessig er det samme priser som her hjemme.


Scharlys har jeg ikke vært inne i men inntrykket fra bekjente og en titt inn vinduet er at det er plassen for deg som ønsker eldre/brukte märklinmodeller.

Du har også en som heter Modellbahn und schöne dinge ved Rungholzplatz som du kan nå på en halvtimes tid med buss 22 eller 81 fra gaten utenfor jernbanestasjonen (enkeltbillett 2,6 euro kjøpes av fører). Butikken ligger i første etasje på en blokk rett over gaten for bussens endestasjon. Holder åpent bare til 12. Ankom der 11.50 en gang og da så det mørkt og forlatt ut. Sto noe som så ut som eldre stativ fra Noch og noen esker med ubestemmelig innhold rundt omkring på gulvet. Mistenker at det går mest i litt bruktsalg der og.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2020 at 19:11
Takk for tips!Thumbs Up

Tok et lite Googlesøk selv, og begge dere nevner ligger i gangavstand (ca 20 minutter) fra kaia, så det er absolutt overkommelig. Fant også denne i nærheten: http://www.modellautoladen-kiel.de. Virker til å være mest modellbiler, men har også endel MJ. Noen som kjenner til denne?

Fant også en MJ-klubb i Kiel (http://mec-kiel.de/index.html) som tar imot besøkende, men dessverre kun i helger ut fra min begrensede skoletysk (som ikke har vært i bruk på over 30 år).
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2020 at 22:28
Hei,

Jeg er innom Der Modellbahnladen hver gang jeg er på kilfergecruise.  Han tar ikke norske/visa/mastercard.  Jeg går først innom butikken, finner ut hva jeg skal kjøpe.  han summerer, og jeg tar en kort tur til nærmeste minibank for å hente penger (det er bare å gå nedover gata 3 - 4 minutter).  Kanskje ikke så mye penger å spare i forhold til norske butikker, men man kan finne tilbud der, og selv om utvalget ikke er veldig stort, finner man modeller som ikke lagerføres i Norge.

På vei tilbake anbefaler jeg en tur innom blad/bokbutikken på jernbanestasjonen.  De har godt utvalg med tyske jernbane blader, og en del bøker, som er veldig nyttige, særlig hvis man er interessert i tysk jernbane.  Her er det penger å spare i forhold til Narvesen.  Her kvitter jeg meg med det jeg har igjen av Euro, og betaler resten med kort
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.