MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NJK-forumet hacket?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NJK-forumet hacket?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NJK-forumet hacket?
    Posted: 07 mai 2019 at 20:33
Fikk en mail i dag som havnet i spamboksen, den inneholdt blant annet mitt passord for NJK-forumet, som er unikt for det forumet. Ser også at flere andre har mottatt lignende mail og lurer på om forumet er hacket etter den nylige oppdateringen.

Jeg byttet passord hos NJK nå nettopp, og fikk dette skjermbildet tilbake:



Her vises brukernavn og både nytt og gammelt passord i klartekst, det er jo helt horribelt! Videre får jeg nå ikke logget inn på NJK-sidene, verken med nytt eller gammelt passord. Jeg håper det er fordi de jobber med problemet, men legger likevel ut en advarsel her på MJF-forumet.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Simen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 14 mars 2019
Location: Norge
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Simen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2019 at 22:29
Det forbauser meg ikke. Jeg kommer nok aldri til å registrere meg der borte. NMJ-forumet ser ut som det ble laget før årtusenskiftet. Det var så vidt jeg registrerte meg på dette forumet også. Forumet her ser ut som det er fra tidlig 2000 en gang, og har heller ikke en trygg https-protokoll. Dette forumet kjører bare http, og har dårlig støtte for mobiltelefon.

Edited by Simen - 07 mai 2019 at 22:33
Micro ferroequinologist
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2019 at 22:40
Takk for tipset. Det ville jeg ikke fått med meg ellers. Da er det store spørsmålet om passord har blitt laget uten kryptering, det ville vært ille.
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2019 at 22:02
Jeg har mistet tilgangen til NJK Stasjonen.  Både brukernavn og passord er "glemt" av nettleseren.  Har etterlyst nytt passord men ikke fått noe på mail ennå.
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2019 at 07:31
Web-teamet til NJK har skrevet noen innlegg på Forumet som forklarer saken. De har også satt opp https på hele nettstedet nå.
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2019 at 20:35
Originally posted by cfsalicath cfsalicath wrote:

Web-teamet til NJK har skrevet noen innlegg på Forumet som forklarer saken. De har også satt opp https på hele nettstedet nå.
Hvilket forum? Jeg var nettopp innom på Stasjonen, uten å finne noe nytt.
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2019 at 07:34
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.