MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Marklin usa materiell.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Marklin usa materiell.

 Post Reply Post Reply
Author
MJ-Nesbyen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 mai 2019
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ-Nesbyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Marklin usa materiell.
    Posted: 07 mai 2019 at 10:27
Hei, er ny her på forumet. Lurte på om det er noen som har valgt marklin usa tog? Jeg synes amerikanske tog har veldig fin design, ønsker å bygge et anlegg med dette.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2019 at 19:26
Om du ønsker å bygge etter amerikansk forbilde er ikke Märklin det beste strøm/skinnesystemet. Det er derimot et stort utvalg av lok og vogner for toskinnesystem som enten anskaffes fra en norsk importør eller direkte fra kilde. Selv om du betaler norsk moms vil modellene bli langt billigere enn de få Märklin modellene som har US forbilde.

https://www.walthers.com/products/trains/locomotives-traction-1/diesel/#





Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
MJ-Nesbyen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 mai 2019
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ-Nesbyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2019 at 21:25
Hei, takk for svar. Ja jeg vet marklin har mindre utvalg i USA materiell, men det er jo fordeler og ulemper med begge etter hva jeg hører
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2019 at 18:49
Bare hold deg til Märklin vis du ønsker. Finnes mange leverandører som har Amerikansk i AC. Du kan prøve å kikke på MTH kanskje

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
MJ-Nesbyen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 mai 2019
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ-Nesbyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2019 at 19:11
Ok, joda jeg liker marklin så sant det går ann så tenkte jeg å holde meg til det merke.
Jeg har ikke tenkt å ha 40-50 togsett, så tror det skal la seg gjøre med utvalget til marklin
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.