MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Moderatorer,....... og de siste års styre
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Moderatorer,....... og de siste års styre

 Post Reply Post Reply
Author
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Moderatorer,....... og de siste års styre
    Posted: 17 april 2019 at 20:35
Jeg registerer at jeg nå er utelukket fra medlemssidene på forumet her.
Jeg takker supperådet MJF ved moderatorer for denne utestengelsen.

Min tid som medlem av MJF er definitivt forbi, og med mindre det fremstår en helt ny form for organisasjoner vil det nok bli slik i fremtiden.

Jeg vil berømme de siste års ledelse for et godt utført arbeid med å bygge ned klubben.  Man ville det nok så vel, men evnet ikke å gjøre det til klubbens beste.
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2019 at 12:45
Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

Jeg registerer at jeg nå er utelukket fra medlemssidene på forumet her.
Kan det være fordi du sendte faktura i retur til meg tro? Confused
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2019 at 08:44
"Kan det være fordi du sendte faktura i retur til meg tro? Confused"

Det er nok en av grunnene, men dere velger å fjerne innlegg fra flere, og tåler ikke kritikk.

Jeg håper medlemmene merker seg hvordan klubben har vært drevet gjennom de senere år, og søker å få på plass et ansvarlig styre.

Lykke til i fremtiden..... hvis den finnes for MJF
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2019 at 09:28
Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

men dere velger å fjerne innlegg fra flere, og tåler ikke kritikk.
HÆ??? Jeg har kun skjult (ingenting slettes) innlegg hvor diskusjonen fullstendig sporer av. Setter stor pris på engasjement med saklig og konstruktiv kritikk (og ros). 

Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

Jeg håper medlemmene merker seg hvordan klubben har vært drevet gjennom de senere år, og søker å få på plass et ansvarlig styre.
Det hadde vært veldig gledelig om det hadde vært mulig altså, men siden ingen av de som kan alt, vet alt og har allverdens tid melder seg så blir det nok mye av det samme.
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2019 at 10:43
Hei!

Originally posted by midnight midnight wrote:

Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

Jeg håper medlemmene merker seg hvordan klubben har vært drevet gjennom de senere år, og søker å få på plass et ansvarlig styre.
Det hadde vært veldig gledelig om det hadde vært mulig altså, men siden ingen av de som kan alt, vet alt og har allverdens tid melder seg så blir det nok mye av det samme.


Ikke bare har han fått muligheten til å bidra med den ansvarlighet han selv etterlyser, men han klarte heller ikke å komme med forslag til andre kandidater han selv mener er egnet når jeg spurte ham i 2014 (i egenskap av å representerere valgkomiteen i søken på kandidater til ett (ansvarlig) styre).

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man opplever seg som krenket dersom man ikke kommer inn på ett medlemsforum man ikke er medlem av, eller ønsker å være medlem av. Det sendes jo ett veldig tydelig signal når man sender giroen i retur. Jeg har heller ingen forståelse for den missnøyen med sittende styre; vi betaler en medlemskontingent i hovedsak for fire utgaver av Mj-Bladet, og det har vi jo fått.

Kan det være slik at denne missnøyen heller skyldes en slags dårlig skjult misunnelse over at styret har deltatt på seminar betalt av foreningen? Det er dem i såfall vell unnt, med tanke på at de faktisk tar ansvar når mange andre velger å la være. Denne gjentakende lite konstruktive kritikken av hvordan våre tillitsvalgte styrer foreningen, vil ikke medføre annet enn at det blir enda vanskeligere å finne noen som faktisk vil påta seg ansvaret å styre foreningen videre inn i fremtiden.

Det er jo nettopp de som lar seg velge til tillitsverv som faktisk tar ett ansvar.

Edited by Roger - 23 april 2019 at 10:51
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Niels View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Niels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2019 at 19:37
Originally posted by ESA-N ESA-N wrote:

"Kan det være fordi du sendte faktura i retur til meg tro? Confused"

Det er nok en av grunnene, men dere velger å fjerne innlegg fra flere, og tåler ikke kritikk.


Jeg har fjernet to innlegg som jeg skrev, rett og slett fordi jeg angret meg å være med i den utrolig dumme diskusjonen. 
Kritikk skal være oppbyggende, ikke omvendt
H0 på spare bluss, Fremo er toppen
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (3) Thanks(3)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2019 at 07:12
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Kan det være slik at denne missnøyen heller skyldes en slags dårlig skjult misunnelse over at styret har deltatt på seminar betalt av foreningen? Det er dem i såfall vell unnt, med tanke på at de faktisk tar ansvar når mange andre velger å la være. Denne gjentakende lite konstruktive kritikken av hvordan våre tillitsvalgte styrer foreningen, vil ikke medføre annet enn at det blir enda vanskeligere å finne noen som faktisk vil påta seg ansvaret å styre foreningen videre inn i fremtiden.




Jeg synes det sittende styret har fått alt for mye kritikk for dette seminaret på Otta. Jeg har vært engasjert i mange ulike lag og foreninger, og samtlige har ulike former for seminarer der lederledd (ikke bare styret på toppen, men mange ledd ned) har møttes i løpet av året til faglig seminar samt sosial hygge. Det er viktig å møtes. Mennesker er flokkdyr, og vi jobber bedre med folk vi kjenner utover telefonsamtaler og e-postutveksling. Sist jeg sjekket trenger mennesker også mat.


At styret i løpet av året har et seminar og at de spiste middag på dette seminaret, mener jeg er innenfor deres oppgaver som styre - ikke noe de "unnet seg". At foreningen dekket utgiftene de enkelte hadde til å utøve dette arbeidet er helt rimelig.
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2019 at 09:22
Helt siden Morten Jacobsen ble leder for rundt 10 år siden, har styret årlig hatt et helgeseminar, hovedsakelig på Otta som er sånn passe midt mellom Oslo og Trondheim hvor de fleste styremedlemmene har holdt til.

Derimot har man i nyere tid kuttet vesentlige kostnader på reise ved å avholde styremøtene over videokonferanse.

Så det er det liten grunn til å stille seg kritisk til pengebruk på styrearbeid. For bare noen år siden gikk det med vesentlige kostnader på de månedlige styremøtene.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2019 at 13:33
at styremøter som oftast går føre seg ved hjelp av digitale plattformer vil og kunne bidra til at fleire kan engasjere seg, då reisetida er 0.
Personleg meiner eg styret burde ha to seminar. Eit etter GF for erfaringsoverføring mellom gamalt og nytt styre og eit til å førebu GF (rekneskap, budsjettframlegg, årsberetning etc.).
Resultatet av det sistnemnte seminar bør være innkalling til GF med sakspapirene som vedlegg. ser i år at sakspapir kom på forumet same dagen som GF er, og då har ein ikkje tid å sette seg inn i dei før GF tar til.

At vi er mange som slit med tidsklemma er ein kjent sak så dette er meint som forslag til styret om forbedringar.

Edit: trykkleif

Edited by Johannn - 27 april 2019 at 13:35
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.