MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Takpapp på teakvogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Takpapp på teakvogner

 Post Reply Post Reply
Author
Toftebanen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 august 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toftebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Takpapp på teakvogner
    Posted: 05 januar 2019 at 20:46
Jeg har tidligere i en tråd her sett en god beskrivelse av bruken av medisintape som takpapp på teakvogner. Er det noen som kjenner igjen tråden og kan få den frem her?
Det jeg konkret lurer på er hvor store tapebiter - lengde/bredde - som skal brukes for å få et realistisk mønster på taket til Roco teakvogner, både med laterninetak og "vanlig tak". Hvis noen også kan beskrive leggemønsteret og også legger ut noen bilder så blir jeg glad for det :-)
Jarle
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2019 at 09:54
Ta en titt på Messingmodeller sine byggeveiledninger for teakvogner, https://messingmodeller.no/byggebeskrivelser/
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2019 at 10:05
Når du kjøper "kirurgtape" som takpapp, er det flere kvaliteter og fabrikat.
Den siste rullen jeg kjøpte, var ubrukbar som takpapp da den hadde en overflate som var "lodden" når jeg malte denne. Lange tråder på tapeoverflaten løsnet. Den var hudfarget og hadde fabrikat 3M "Micropore".
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.