MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Marklin pensestyring
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Marklin pensestyring

 Post Reply Post Reply
Author
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Marklin pensestyring
    Posted: 02 desember 2018 at 18:09
Hva egentlig velge marklin dekoder som sitter under penser 74461 eller marklin m83 dekoder boks hva er best ?
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2018 at 10:32
Jeg ville valgt den som sitter i pensen. Mye enklere kabling. Jeg har K-skinner og måtte derfor ha dekoderbokser. Det medføre ganske mye ekstraarbeid. 
Har du fått vekk duringa?  
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2018 at 12:42
Takk for svar. Fortsatt problemer med during virker ut som er dekoder som sitter pensen som årsaken til during/støy fra pensen derfor lurer på velge m83 og kabling istede
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2018 at 17:40
Jeg har en c-skinne dekoder på stasjonen min på en k-skinnepens. Ikkenoe during i den. Vet ikke hva du styrer med, men min CS3 er satt opp slik at dekoderene gir 100mSek puls.
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2018 at 21:40
Vel som sagt hører jeg buzzing/humming/støy fra skinnene. Kommer støy fra tog også når det står på skinne. Som sagt om jeg tror og hører riktig virker ut som lyden kommer fra marklin dekoder 74461 siden lyden er nesten borre når den er koblet ut.

Virker veldig rart hele problemet siden skjønt på mange at ikke burde være noe lyd egentlig
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.