MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Frankfurter Pfanne HO
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Frankfurter Pfanne HO

 Post Reply Post Reply
Author
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Frankfurter Pfanne HO
    Posted: 01 desember 2018 at 16:32
Hei og håå

Jeg har et lite problem. Raufoss kirke mangler takstein. Problemet er at jeg ikke bestilte to plater den gangen. Kjøpte bare en og trodde det skulle holde. Så viste det seg å ikke være nok og på NMJ hadde de ikke på lager. Forhåndsbestilte, men etter litt mer undersøkelse der NMJ hørte med produsenten Noch, viste det seg at det ikke var i produksjon lenger.

Dette er det taket som passer best til modellen og den er snart ferdig. MEN...
 
Dette mangler, og jeg har prøvd med samme produkt i N skala, men det sier seg selv at ikke går. Heller ikke andre typer tak kan erstatte det som mangler.

Så spørsmålet er: Har noen en slik plate de kan unnvære, slik at jeg kan få denne modellen ferdig.
Betaler selvsagt, dersom det er noen som har.


SHG
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2018 at 09:36
Om du har artikkelnummeret finner du mye på ebay.de
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2018 at 15:51
Sånn (litt Wink ) off topic kan jeg nevne at her i Sarpsborg legger de om kirketaket for tiden, og legger da solcelle-takstein.
Men det er sikkert ikke aktuelt for deg å modellere ...? Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2018 at 11:45
He he.. Solceller ja.. Nei det er nok ikke Raufoss modent nok for enda, selv ikke i HO på skrivebordets vestre distrikt.
SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2018 at 14:11
Men helt seriøst, noen må da ha noe sånt liggende, som de kan tenke seg å selge?
SHG
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2018 at 11:28
Har du noe nr på produktet, er vanskelig å se på bildet helt nøyaktig hva du har.
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2018 at 15:37
Har du sett på eBay?
Lenke
Men om det er rett farge veit eg ikkje.

Edited by Johannn - 18 desember 2018 at 15:39
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2019 at 13:41
Etter en liten studietur til Köln, ble problemet løst. Noen vogner ble det på lasset også. Merkelige greier det der ;p



Edited by Frostnatt - 26 januar 2019 at 13:44
SHG
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.