MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Viessmann 5077 og Digitrax
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Viessmann 5077 og Digitrax

 Post Reply Post Reply
Author
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Viessmann 5077 og Digitrax
    Posted: 08 oktober 2018 at 21:48
Gjorde innkjøp av Viessmann 5077 (Funksjonsdekoder med belysning for passasjervogn) på messa i helgen. Klarer å programmere adresse osv. og teste at den virker med ESU Lok Programmer. Men på anlegget får jeg den ikke til å fungere. Noen som vet bedre?
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2018 at 22:13
Hei
Kan ha noe med innstillinger i CV29 å gjøre.

Her bestemmes det om den skal reagere på blant annet kort eller lang adresse.

Også er det en viss mulighet for at antall hastighetstrinn valgt i Digitrax ikke stemmer med det som ligger i dekoderen.

Hvilken verdi har CV29 ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2018 at 22:37
I cv 29 står det 22.
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2018 at 22:11
Hei

Dette betyr :
Normal kjøreretning
28/128 hastighetstrinn
Automatisk omkopling mellom analog/digital modus
Bruk av hastighetstabell er aktivert

Stusser på at den har hastighetstabell så lenge det er en funksjonsdekoder

Jeg ville endret cv29 til 6.

Mulig du må foreta en såkalt status Edit i Digitrax for å sikre at den også prøver å kommunisere med 28 hastighetstrinn
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2018 at 10:27
Forsøkte med (status edit) de forskjellige tilgjengelige hastighetstrinnene. Det hjalp Ikke. Men kanskje det gjør susen hvis jeg først setter cv 29 = 6. Er reist på ferie nå så det blir først om 2 uker. Mange takk så langt,
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2018 at 22:33
Da har jeg endret cv29 = 6 og forsøkt med diverse status edit endringer, men ikke noe ser ut til å ha effekt!
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2018 at 13:36
Virker belysningen analogt?
Det kan være at du må koble 150ohms-motstanden i serie når du programmerer? (medfølger)
Mange funksjonsdekodere kan ikke leses ut (i motsetning til lokdekodere som er forbundet til motoren) - da blir det en for svak strøm til programmereren for kvitteringspulsen.
Forsøk med 3 som adresse og se om det virker?
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2018 at 16:30
Jeg programmer og får den til virke som sagt via ESU Lokprogrammer. Det er på anlegget, som jeg styrer med Digitrax den ikke fungerer. Så da skulle den vel være i orden?
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
jalauri View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jalauri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2018 at 16:55
Jeg har forsøkt å programmere den fra Digitrax med og uten motstand. Det fungerer ikke. For å programmere den fra Lok Programmer trengs ingen motstanden. Det fungerer uansett.
Digitrax Super Chief / Traincontroller Gold 9
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.