MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problemer med å endre adresse på et DCC lok
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problemer med å endre adresse på et DCC lok

 Post Reply Post Reply
Author
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problemer med å endre adresse på et DCC lok
    Posted: 29 august 2018 at 22:08
Jeg fikk kobla til PC og der fikk jeg gjort alle endringer jeg ønsket.  Deretter fungerte det fra Zephyren og.  Ikke spør meg hvorfor det ikke funka som det pleier.
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2018 at 21:56
Hei,

har du sjekket CV 29 bit 5 ?

0 = Primary address in CV 1, 1 = Extended Address in CV 17/18

Jeg vet ikke om din digitalsentral automatisk oppdaterer CV 29, så lurt å sjekke om den er satt riktig.

https://dccwiki.com/Configuration_Variable

Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2018 at 20:38
Kjøpte et analogt lok og satte inn en ny decoder.  Denne har 03 som sin standard adresse.  Her fungerer alt som det skal.  Via Digitrax Zephyr så endrer jeg adressen til den 4-siffrede adressen jeg ønsker.  Gjorde så et forsøk på å kjøre med denne adressen - men NEI??  03 fungerte fremdeles.  Leser så tilbake til Zephyren den adressen som ligger i dekoderen og får rett svar.  Nytt forsøk med å slå inn den 4-siffrede adressen jeg vil ha.  Jeg hører den svake tikkelyden fra loket og alt virker rett når den er ferdig med å skrive mot loket (Display blinker ikke lenger).  Stadig samme nedslående resultat.  03 virker, men ikke noe annet.  Noen som har tips?

Har planer om å koble inn PC'en for å sjekke derfra, men det går ikke akkurat nå.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.