MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El 11 problemer!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El 11 problemer!

 Post Reply Post Reply
Author
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: El 11 problemer!
    Posted: 22 april 2018 at 11:58
Litt vanskelig å skjønne hva du har gjort når du sier at du "satte dekoderen på cv1". Du må gå inn i CV prog menyen, så skriver du 1 for å endre cv1, trykk ok, skriv 11 for ny adresse 11,trykk ok. Loket vil da ofte gjøre et lite rykk. Lag så profil på multimaus en (L11?), og sørg for at den også står på 11.Fungerer det ikke da, kan du prøve å resette dekoderen ved å skrive 8 til cv8. Da får loket normalt adresse 3, men faktisk litt usikker i akkurat dette tilfellet. Mener å huske lydprosjektet til skala design ikke hadde 3 som standard adresse. Hvis det ikke ordner seg, og du holder til i Osloområdet, kan jeg sikkert få assistert deg. Ta i så fall kontakt på pm.

Edited by StenR - 22 april 2018 at 21:46
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2018 at 11:06
Hei.
Jeg kjøpte meg en brukt Skala Design El 11 ferdigmodell DCC m/ lyd for en stund siden.
Jeg får den ikke til å fungere på Roco digital startsettet jeg har fra før.
Jeg vet ikke adressen på loket, så jeg gjorde følgende etter hva jeg leste meg fram til på forumet: Satte dekoderen på CV 1 så L 11 med kontrolleren. Omadresserte loket til adresse 11 etterpå når jeg lagde det.
Det eneste er at jeg har lys, både oppe og nede, på ene siden, den vil ikke kjøre.
Jeg er ikke noe reser på dette enda, så er det noen som kan hjelpe?
Brukermanualen til Roco syntes jeg er rotete.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.