MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Plattform
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Plattform

 Post Reply Post Reply
Author
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Plattform
    Posted: 27 mars 2018 at 15:25
Har et litt dumt spørsmål vil sikkert mange syntes det er men jeg holder på lage meg en plattform også vurderer jeg lys på plattform eller ikke. 

Finnes det noen gode svar på om burde ha eller om burde droppe lys ?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2018 at 16:20
Det finnes ikke dumme spørsmål har jeg lært (de eneste dumme spørsmålene er de som aldri blir stilt), kun dumme svar.

Dette er selvfølgelig helt subjektivt, men jeg syns det ser flott ut med fungerende plattformlamper så sant plattformen er bred nok til å kunne forsvare det. Med andre ord syns ikke jeg det passer med plattformlamper på en smal trerampe, men en bred og skalariktig betongplattform bør kunne ha lysmaster med fungerende lys. Det kommer jo helt an på tidsperiode og eventuelt forbilde også, men spør 10 personer og du får 10 ulike svar...Wink
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2018 at 19:23
Takk for svar.
Back to Top
spiderkjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 10 februar 2009
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote spiderkjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2018 at 21:44
Her kan du se min bane med lys som er under bygging. Krever noen ekstra meter med kabler, men er verdt det da det gir en ekstra dimensjon på anlegget. Ene perrongen har lys under taket og den andre har lysmaster.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2018 at 09:30

Lys på anlegg har alltid fascinert meg, så hvorfor ikke på plattformer også? Her er bilde fra Horten Modelljernbaneklubbs flotte anlegg i kveldsmodus. Jeg tok bildet i februar 2017.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.