MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Noen som har erfaringer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Noen som har erfaringer?

 Post Reply Post Reply
Author
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noen som har erfaringer?
    Posted: 26 mars 2018 at 21:50
Hei.
 
Er det noen som har erfaringer med handel fra Wentink Occasions brukthandel i Nederland?
 
Kom over ett sett med Roco NSB Xabf-vogner som jeg investerte i.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2018 at 08:59
Jeg har handlet en Heljan Di3 av dem for noen år siden. Gikk problemfritt det. De virket ganske seriøse/profesjonelle.

StenR
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2018 at 10:46
Hei.
 
Takk for svar.
 
Det virker ut som de er en seriøs aktør via mailer som er sendt oss i mellom.
 
Butikken er dessverre steng da ene innehaver har fått en alvorlig sykdom. Nettbutikken er åpen inntil videre, men kan hende den blir lagt på is etter hvert.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2018 at 12:55
Hei,

De veldig seriøse og meget godt kjent i Nederland. Veldig hyggelig folk og topp service. Han har holdt på i over 40 år. Fryktelig trist å høre at han ble rammet av uhelbredelig kreft. 
Broren hans har en MJ-butikk i Arnhem der han holdt til i kjelleren i mange år. Jeg var mye i butikken da jeg gikk på høyskolen der. 
Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2018 at 16:06
Jeg fikk ett intrykk av at de var seriøse, og har fått ett par mailer etter vognene er blitt sendt.
Ja, det er ikke noe hyggelig den sydommen som har rammet vedkommende. Enn får håpe de kan stabilisere den.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2018 at 17:51
Jan døde dessverre 18. april og butikken er nå stengt.

Til hans minne har Tilly Models laget en model av butikken hans. 
For hvert solgte byggesett går €15 til Roparun som er en veldedig organisasjon som samler inn penger til kreftpasienter. 



Back to Top
Thomas F View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas F Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2018 at 21:40
Jeg fikk beskjed om den triste nyheten selv.

Butikken er stengt som du skriver Laurenz. Men til info er nettbutikken fremdeles i drift og ModeltreinWinkel selger og varer fra Wentink Occasions.
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.