MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hengsler i skala
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hengsler i skala

 Post Reply Post Reply
Author
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hengsler i skala
    Posted: 23 februar 2018 at 13:45
Originally posted by steinel steinel wrote:

Hei.
Jeg fikk etset disse og satt de på portene på lokstallen min. Mulig jeg har et par sett til overs hvis de kunne passe. Se også i tråden min om "lokstall Lillehammer stasjon"


Elegant løst og nydelig etset.
Terje V.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2018 at 13:35
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:


Siden spørsmålet er stilt i forumdelen "H0 2-skinne" burde vel saken være rimelig opplagt?


Var nok ment som en fleip fra min side; skala 1:87 (målestokkforhold) er entydig, ordet skala (musikk,toneforhold, by) i seg selv er ikke.
Terje V.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2018 at 13:24
Hei.
Jeg fikk etset disse og satt de på portene på lokstallen min. Mulig jeg har et par sett til overs hvis de kunne passe. Se også i tråden min om "lokstall Lillehammer stasjon"


Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2018 at 11:35
Originally posted by TeVe TeVe wrote:

Ja i skala 1:1 finnes det mye å få kjøpt i nærmeste byggvarehus. I andre skalaer er det ikke så enkelt, men hvilken skala tenkte du på?
Terje
Siden spørsmålet er stilt i forumdelen "H0 2-skinne" burde vel saken være rimelig opplagt?Angry
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2018 at 10:25
Ja i skala 1:1 finnes det mye å få kjøpt i nærmeste byggvarehus. I andre skalaer er det ikke så enkelt, men hvilken skala tenkte du på?
Terje
Terje V.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2018 at 00:10
Er det noen som har erfaringer med å lage hengsler selv eller vet om hvor slikt evt kan skaffes. Gjelder smijernshengsler til feks lager/boddører??
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.