MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Brimalm konkurs
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Brimalm konkurs

 Post Reply Post Reply
Author
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brimalm konkurs
    Posted: 01 februar 2018 at 20:20
Fra Brimalm.se

:Styrelsen för Brimalm Engineering AB har ansökt om konkurs. Det går tillsvidare inte att beställa eller köpa de saker som visas här. Tidigare delägare vill starta ny verksamhet under 2018 men då bygga den på annan ekonomisk plattform med egenutvecklad 3D-teknologi. Under tiden visas hemsidan som en historik kring företaget.:

Har jeg ikke fått med meg. Når skjedde det?

Fant det:


Registrerad hos Bolagsverket

Konkurs inledd 2017-12-11

Edited by TeVe - 01 februar 2018 at 20:23
Terje V.
Back to Top
Ola Trygve Kvitle View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 18 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ola Trygve Kvitle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2018 at 21:10
At Brimalm har hatt problemer har vært kjent lenge, og de burde vel ha begjært seg konkurs eller avviklet på annen måte for lenge siden i stedet for å dra det så langt ut som de gjorde.
 
Det finnes flere tråder om Brimalms undergang på dette svenske forumet;
Stikkord er manglende leveranser, forhåndsbetaling, leveranser til noen kunder, mangel på kommunikajon etc. Til slutt altså konkurs.
 
Ola Trygve Kvitle
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2018 at 14:16
Det verste er vel reservedelssituasjonen for de lok som finnes i Norge produsert av Brimalm?
- Tror ikke det er mulig å få smådeler lenger - eller support?
 
For de som hadde bestilt D-loket fra Brimalm, var det aktiviteten til kunden som sikkert var avgjørende om man fikk loket eller ei? Da jeg oppdaget at utlevering hadde startet, oppsøkte jeg Brimalm og forlangte loket utlevert da jeg allikevel skulle til Sverige. De som betalte tidlig forskudd (som meg) og fikk levert loket, kom godt ut! Således har jeg ikke noe utestående med Brimalm.
 
Det er lett å forstå hvorfor de gikk konkurs når de selger varer til under det som er fremstillingskostnader. D-loket kostet vel < NOK 3000 ved tidlig forskudd. Da var det snakk om en analogversjon. Etter som prosjektet utviklet seg, ble det en digitalversjon med omfattende elektronikk men for de som hadde forhåndsbestilt, var det ingen prisøkning som kompensasjon for at det tok lang tid. Loket kostet rundt NOK 5000 på slutten.
 
Da Brimalm også brukte Zimo som underleverandør for dekodere og utvikling av elektronikk, er vel dette medvirkende til at også Zimo ble konkursbegjært av sykekassen deres - om Brimalm ikke har "ordnet opp"?
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.