MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Trix Central Control 2000/66800
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Trix Central Control 2000/66800

 Post Reply Post Reply
Author
MortenF View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 januar 2018
Location: norge
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Trix Central Control 2000/66800
    Posted: 15 januar 2018 at 09:04
Hei, har et gammelt start set fra Minitrix med Trix Central Control 2000 som jeg sliter med å få i gang.
Er det noen som kjenner denne boxen?
Har hentet fram det gamle N- materiellet fra kjelleren og tenkte prøve meg igjen.
Lok er fra Arnold, Fleischmann og Minitrix. Kun ett er digitalt fra startsettet så jeg tenkte sette inn dekodere der det er plass, hvilken dekoder anbefales som ev. kjører med Trix Cenral Control?
Er helt på begynnerstadiet så det bør være noe enkelt, men ønsker ikke "kjøre meg fast" ved valg av feil komponeneter fra starten.

Nå er jeg spennt!
Shocked
N-ovise
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2018 at 09:55
Jeg startet min "N-epoke" med Trix CC2000, men fant denne litt vel "utdatert".  Det resulterte i at jeg ganske fort "konverterte" til "vanlig" DCC.  Det er mange systemer å velge mellom der, felles for dem er at de alle takler de fleste DCC-dekodere.  For min del falt valget på NCE Power Cab.  
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2018 at 14:00
Jeg har også satt inn vanlige dekodere og benytter Rocos Z21 eller Roco Multimaus for å styre togene. Det går også an å digitalisere selv dersom lokene ikke har dekoder. Jeg skrev en artikkel om dette i nyeste utgave av MJ-bladet (Nr. 4/2017)
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
MortenF View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 januar 2018
Location: norge
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2018 at 15:44
Takk for tilbakemelding.
Men betyr det at CC2000 ikke fungerer med "moderne" digitale lok og dekodere?
Bygger kun et lite anlegg så 8 lok adresser holder lenge til å starte med.
Mener også å huske at CC2000 skulle kunne kjøre et analogt lok også?

Mine lok er alle fra 90 tallet, tenkte prøve meg med å sette inn dekoder selv der det er mulig.
Hvilken dekoder anbefaler dere, en enkel med få funksjoner, trenger ikke micro ovn og kaffetrakter :-)

MortenF
N-ovise
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESA-N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2018 at 08:24
Min erfaring er at CC2000 og 66800 dekodere  ikke er kompatible med DCC som "alle andre" produsenter bruker.  Det finnes dekodere som takler begge systemer.  Det finnes vel også kontrollere som takler begge, etter hva jeg har hørt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.