MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Diverse 2018-nyheter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Diverse 2018-nyheter

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2018 at 00:01
@ cfsalicath
Er det ikke slik at Rc-lokene Roco kom med i 2017 har ny printplate, ZIMO lyddekoder i stedet for ESU, og et par andre oppdateringer i lysskift? Har lest om flere som mener de siste versjonene var mer detaljerte også. Roco kom også med en El 16 i Gammeldesign i fjor? Siden El 16 er basert på samme ramme, både i original og hos Roco, regner jeg med at Roco kommer til å gi ut flere Rc-lok og utgaver av El 16. Ser en oransje Rc3 blant nyhetene også. Tør vi gjette på en El 16 i rødt/svart (nydesign) neste år? Jeg har ikke fått med meg de gamle utgavene, så jeg er fornøyd i alle fall.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2018 at 19:52
Originally posted by cfsalicath cfsalicath wrote:

Roco har en El16 i sølv i sitt program. Har ikke den kommet før? Hva er nytt med denne?

Hadde håpet de skulle komme med en El18-variant med bilder på sidene i løssalg, men det er vel fortsatt håp siden den ikke er en "nyhet" per se.


SIkkert en med nytt nr. Desutten har de jo forbedret innmat i EL16 lokene. SÅ da har de jo en unskyldning for å lage flere utgaver
A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2018 at 11:36
Hei!
 
2018-nyhetene til Auhagen.
 
 
Edit: Oppdatert inaktiv link.


Edited by Roger - 19 januar 2018 at 15:34
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
bjornp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjornp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2018 at 17:07
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2018 at 15:36
Hei!
 
Her skulle 2018-nyhetene og 2018-sortimentet til Brekina ha vært, men direktelinken er vanskelig.
Den virker bedre når man legger inn url'en selv:
 
 
 


Edited by Roger - 19 januar 2018 at 15:39
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2018 at 09:18
Hei!
 
Brawa sine 2018-nyheter.
Er VT137 av samme type som NSB Bmdeo 10?
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2018 at 10:48
Originally posted by Roger Roger wrote:

Er VT137 av samme type som NSB Bmdeo 10?
 
Det var veldig mange varianter av disse vognene i Tyskland, alle lignet hverandre, og alle hadde betegnelse VT137. Anordning av vinduer, dører og diverse andre detaljer varierte fra type til type, og det var forskjellige kraftoverføringer.
De to norske vognene det er kjente bilder av (de to som ble hugget opp sist) hadde annerledes vindus- og døranordning enn Brawas modell. Det var 6 slike vogner i Norge, DRG-nummer i serien fra 137-170 til 137-208. Med nummer så tett var de sannsynligvis like.
Brawas modeller ser ut til å få nummer fra 137-348 og oppover, det tyder på at de er en annen typevariant.
Vognene som kom til Norge var dieselelektriske. De ble sendt hit for at generatoren skulle brukes som kraftkilde til avmagnetiseringsanlegg for ubåter, ikke for å brukes i trafikk.


Edited by H. Lindholm - 20 januar 2018 at 10:59
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2018 at 16:57
Hei!
 
Kato/Lemke/Hobbytrain/Mehano har også VT137 blandt sine 2018-nyheter i både H0 og N. Denne ser noe annerledes ut enn Brawa sin modell, men er fremdeles kanskje ikke helt av samme type som NSB Bmdeo 10?
 
Minis kommer fra samme produsent, og her er 2018-nyhetene.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2018 at 18:20
Oj, Rheingold-vogner fra BRAWA!
Og jeg som hadde tenkt å bare kjøpe Skandinavisk...
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2018 at 23:04
Originally posted by Roger Roger wrote:


Hei!
 
Kato/Lemke/Hobbytrain/Mehano har også VT137 blandt sine 2018-nyheter i både H0 og N. Denne ser noe annerledes ut enn Brawa sin modell, men er fremdeles kanskje ikke helt av samme type som NSB Bmdeo 10?
 
Minis kommer fra samme produsent, og her er 2018-nyhetene.
 
 


Synes det ser ut som Hobbytrain kommer med rett variant i N-skala, men det bør sjekkes mer nøyaktig!
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 08:32
Originally posted by Roger Roger wrote:

Kato/Lemke/Hobbytrain/Mehano har også VT137 blandt sine 2018-nyheter i både H0 og N. Denne ser noe annerledes ut enn Brawa sin modell, men er fremdeles kanskje ikke helt av samme type som NSB Bmdeo 10?
Denne er dessverre også feil. Det mest iøynefallende er en helt annen form på fronten, men også på denne er vindus- og dørarrangementet annerledes, og den har et takoppbygg som de fleste andre variantene av disse vognene ikke hadde. Denne er dessuten dieselhydraulisk, de som kom til Norge var dieselelektriske.
 
NSBs vogner kom fra serien 137-094 til 137-110 og 137-164 til 137-223 (todelt nummerserie).
Lemkes vogner er fra serien 137-241 til 137-270.
Brawas vogner er fra serien 137-377 til 137-396.
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 13:11
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Originally posted by Roger Roger wrote:

Kato/Lemke/Hobbytrain/Mehano har også VT137 blandt sine 2018-nyheter i både H0 og N. Denne ser noe annerledes ut enn Brawa sin modell, men er fremdeles kanskje ikke helt av samme type som NSB Bmdeo 10?
Denne er dessverre også feil. Det mest iøynefallende er en helt annen form på fronten, men også på denne er vindus- og dørarrangementet annerledes, og den har et takoppbygg som de fleste andre variantene av disse vognene ikke hadde. Denne er dessuten dieselhydraulisk, de som kom til Norge var dieselelektriske.
 
NSBs vogner kom fra serien 137-094 til 137-110 og 137-164 til 137-223 (todelt nummerserie).
Lemkes vogner er fra serien 137-241 til 137-270.
Brawas vogner er fra serien 137-377 til 137-396.


Helge ta en titt på motorvognene i N-skala på side 53 i katalogen. Det virker som du har sett på H0-modellene på side 14.

Jeg har ikke tilgang til nødvendig dokumentasjon for å verifisere om N-skala motorvognene er helt korrekte, men de er i hvertfall snarlike.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 15:27
Hei!
 
2018-nyhetene til:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 16:21
Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.


66661 - Trix Express-Kupplungen.

Til dere som er stødig i utenlansk .

Inhalt: 30 Trix Express-Kupplungsköpfe, jeweils paarweise verpackt (mit und ohne Bügel).
Zum Einsetzen in Fahrzeuge mit Norm-Kupplungsaufnahme (NEM 362) und Kulissenführung.
Kompatibel mit bisherige Trix ExpressStandardkupplungen

Edited by Tåge - 24 januar 2018 at 16:24
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 16:52
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.


66661 - Trix Express-Kupplungen.

Til dere som er stødig i utenlansk .

Inhalt: 30 Trix Express-Kupplungsköpfe, jeweils paarweise verpackt (mit und ohne Bügel).
Zum Einsetzen in Fahrzeuge mit Norm-Kupplungsaufnahme (NEM 362) und Kulissenführung.
Kompatibel mit bisherige Trix ExpressStandardkupplungen
 
Etter det jeg husker, har/hadde Trix Express et høyere koblingshøyde enn Märklin og andre fabrikat med bøylekoblinger. Dette er sikkert beregnet for at de som fortsatt kjører Trix Express kan få nye vogner som lar seg koble til gamle vogner? NEM lommen 362har en normert høyde over skinnekanten og denne høyden er sikkert bestemt av Märklin og andre brukere av bøylekoblinger? Der er koblingen i samme plan.
På samme måte som Fleischmann har senket deres Profi-kobling fra denne standarden (fornuftig da vognene tåler mer sideveis kraft uten å spore av) fra NEM-standarden så er dette en kobling som øker skinnehøyden for Trix Express.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2018 at 17:02
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.

66661 - Trix Express-Kupplungen.
De der er beregnet på det eldgamle Trix Express-systemet, dvs. 3-skinne likestrøm med hjulflenser så grove at de gamle fra Lima og Märklin fremstår som filigrane. Bøylene i disse koplingene er i høyde med bufferne, og følgelig ikke kompatible med vanlige bøylekoblinger. I denne utgaven for NEM-holder blir det, såvidt jeg kan se, temmelig stor avstand mellom vognene, da hele den øvre delen av koblingen må gå klar av bufferne. På originale Trix Express boggivogner var dette i stedet ofte løst ved å gjøre bufferbjelken bevegelig.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2018 at 10:55
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

motorvognene i N-skala på side 53 i katalogen.
Jeg har heller ikke tilgjengelig dokumentasjon her for å vurdere disse, men så vidt jeg kan se stemmer både endepartier og dør-/vindusarrangement bra med de norske vognene.
Det er dessverre ikke oppgitt hvilke nummerserien de skal forestille. Som tidligere nevnt fikk alle disse vognene av en eller annen uforståelig (og nokså "utysk") grunn hovedtypebetegnelsen VT 137 selv om det var veldig mange varianter med til dels store forskjeller både av tekniske løsninger, innredning og utvendig utseende. Til og med alle lyntogsettene som fulgte etter prototypen "Fliegende Hamburger" fikk betegnelsen SVT 137, selv om det av disse fantes både 2-, 3- og 4-vognsett.
De forskjellige variantene av VT 137-vognene ble også levert i mange serier innimellom hverandre, slik at vogner av samme type kan være fordelt på både 2 og 3 nummerserier mellom andre varianter. Noen av variantene var det bare én eller noen få vogner av, andre varianter veldig mange. Alt dette gjør det vanskelig å holde oversikt.
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2018 at 13:57
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.

66661 - Trix Express-Kupplungen.

De der er beregnet på det eldgamle Trix Express-systemet, dvs. 3-skinne likestrøm med hjulflenser så grove at de gamle fra Lima og Märklin fremstår som filigrane. Bøylene i disse koplingene er i høyde med bufferne, og følgelig ikke kompatible med vanlige bøylekoblinger. I denne utgaven for NEM-holder blir det, såvidt jeg kan se, temmelig stor avstand mellom vognene, da hele den øvre delen av koblingen må gå klar av bufferne. På originale Trix Express boggivogner var dette i stedet ofte løst ved å gjøre bufferbjelken bevegelig.



Oki, jeg kunne bare ikke huske og ha sett de før, men de har sikker stått i katalogen før da, det er bare jeg som husker dårlig   
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2018 at 22:27
Hei!
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.


66661 - Trix Express-Kupplungen.

Til dere som er stødig i utenlansk .

Inhalt: 30 Trix Express-Kupplungsköpfe, jeweils paarweise verpackt (mit und ohne Bügel).
Zum Einsetzen in Fahrzeuge mit Norm-Kupplungsaufnahme (NEM 362) und Kulissenführung.
Kompatibel mit bisherige Trix ExpressStandardkupplungen
Men det ser ut som om Hornby kommer med skala-/skrukoblinger i år:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2018 at 22:32
Hei!
 
Her følger 2018-nyhetene til:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2018 at 14:30
Hei!
 
2018-nyhetene til Tillig i:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
hev View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 07 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2018 at 21:08
Baneservice MZ "TYR" fra Hobbytrade Tongue
Hans Egil

Norsk damp og diesel
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2018 at 11:16
Hei!
 
Liliput sine 2018-nyheter.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2018 at 21:31
Hei!
 
Busch sine 2018-nyheter.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2018 at 21:59
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Busch sine 2018-nyheter.
 
 


Norsk poilitibil gitt
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2018 at 18:07
Hei!
 
Ytterligere noen 2018-nyheter fra:
 

I morgen begynner messa i Nürnberg, så da kommer vel kanskje også resten av årets nyheter?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2018 at 19:04
Hei!
Originally posted by Roger Roger wrote:

Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Hmm, med det samme jeg så denne, så tenkte jeg, jøss, har de fått laget til en form for skrukoblinger, men nei.

Men den er ikke så stor som de vanlige bøylekoblingene da, så jeg vil nok anta, at det ikke er fult så synlig.


66661 - Trix Express-Kupplungen.

Til dere som er stødig i utenlansk .

Inhalt: 30 Trix Express-Kupplungsköpfe, jeweils paarweise verpackt (mit und ohne Bügel).
Zum Einsetzen in Fahrzeuge mit Norm-Kupplungsaufnahme (NEM 362) und Kulissenführung.
Kompatibel mit bisherige Trix ExpressStandardkupplungen
Men det ser ut som om Hornby kommer med skala-/skrukoblinger i år:
 
 
Noen andre som kommer med en slags skalakobbling i H0 i år er Makette. Den ser utrolig fin ut, men jeg er itt usikker på virkemåte og om den er NEM-kompatibel (sjakt). Kanskje noen (som er på messen) kan fortelle mer? Noen som eventuelt kommer til å forhandle denne i Norge??
 
Makette 2018-nyheter (kobblingen nederst til venstre)
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2018 at 10:28
Hei!
 
Med første messedag følger også offentliggjøring av flere 2018-nyheter:
 

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2018 at 19:17
Hei!
 
Ytterligere noen av årets nyheter fra:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Torbjørn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torbjørn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2018 at 20:18
B-models har mye fint. Er det noen som har erfaring med kvaliteten på disse belgiske modellene? Holdt på å kjøpe Hectorrail-versjonen av G2000, men da jeg sammenlignet modellen med forbildet oppdaget jeg en god del avvik. Etter å ha sett en YouTube-anmeldelse som ikke var veldig flatterende, lukket jeg lommeboken. Men en del av vognene de kommer med nå ser fine ut.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.