MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Server error 403 i Vivaldi
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Server error 403 i Vivaldi

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Server error 403 i Vivaldi
    Posted: 23 desember 2017 at 19:25
Jeg har akkurat reinstallert PCen min, og nå kommer jeg ikke lenger inn på forumet med Vivaldi. Får bare feilmelding 403, ingen tilgang. Med Egde kommer jeg rett inn, noen som vet hva som kan være problemet her? Har reinstallert maskina mange ganger og har brukt Vivaldi hele tiden, har aldri opplevd dette tidligere.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2017 at 16:35
Jeg opplevde det etter oppgradering til siste versjon Vivaldi (13).
Skalteste ved å innstaldre v12 på nytt.
Ved fapport til Vivaldi sier de at det er på nettsiden til mjf det må feilen ligger.

Edited by TeVe - 24 desember 2017 at 16:36
Terje V.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2017 at 19:54
Takk for tipset. Mistenkte at det kunne være noe slikt, jeg har også fått 1.13 etter reinstallasjonen ser jeg nå, får prøve med en eldre versjon.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2017 at 09:35
Ser ut som at det er den siste oppdateringen til 1.13 som er årsaken til problemene ja. Hadde 1.12.955.38 liggende og installerte den rett over 1.13, og nå kommer jeg rett inn i forumet igjen.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2018 at 18:03
Jeg har samme problemet. Jeg har lenge trodd at forumet var nede, men oppdaget nå at det fungerer med Firefox og Chrome. Med Vivaldi får jeg kun:

Server Error
403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

Er det mulig å få forumet til å fungere med Vivaldi igjen?
Konduktør med stjerne av St Olavs uorden. Surrer rundt på Rystelsesbanen.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 januar 2018 at 16:19
Jada, bare installer en eldre versjon og ignorer oppdateringer til 1.13, funker helt fint hos meg. Send meg en PM hvis du ikke finner Vivaldi 1.12, så ordner vi det. Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2018 at 18:17
Problemet er rettet i Vivaldi 1.14.
Lastet det ned idag og nå er alt fryd og gammen.
Terje V.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2018 at 05:48
Forumet funker i 1.14 ja, men nå har jeg plutselig fått problemer med video i stedet. Lyden er riktig men videoruten er bare hvit (noen ganger vises videoen som den skal) uavhengig av nettside, så her får jeg sjekke opp litt mer.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2018 at 08:22
Til nå har jeg ikke merket noe slikt. Får krysse fingrene!
Terje V.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2018 at 10:44
Opplever også endel andre problemer i 1.14, men uvisst om dette skyldes oppdateringen i seg selv. Må teste litt mer her.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2018 at 17:59
Gikk tilbake til 1.12 og dermed forsvant umiddelbart alle problemene, så jeg tenker jeg holder meg til den enn så lenge.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2018 at 01:57
Takk for tilbakemelding. I følge besøksstatistikken er det 4,54 % som går under "Opera" hvor jeg vil anta Vivaldi er representert. Kan virke som at Forumet er optimalt for de fleste andre nettlesere, så spørsmålet er derfor hvor mange andre som opplever det dere gjør.

Vi har versjon 11.06. Siste versjon er 11.10 som ble lansert for snart et år siden, 21. mars 2017, så foreløpig er vårt forum nokså oppdatert.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2018 at 11:48
Jeg har testet ved å innstalere v 1.12 og brukt den for så igjen å oppdatere til v 1.14 på nytt. Ingen forskjell som jeg kujnne se. Kan være en kombinasjon med andre innstillinger på pc'n.

Et annet problem er at Vivaldi på en eller annen måte ikke er mulig å avinnstalere på vanlig vis via kontrollpanelet slik hjelpeinnstruksen sier.

Edited by TeVe - 03 februar 2018 at 11:50
Terje V.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2018 at 20:04
Jeg fikk ikke installert 1.12 rett over 1.14 slik jeg fikk ved 1.13, men måtte avinstallere 1.14 gjennom kontrollpanelet før 1.12 lot seg installere igjen. Avinstallasjon av 1.14 i kontrollpanelet gikk fint hos meg, og da jeg ikke huket av for å fjerne nettleserinnstillinger var både favoritter og utvidelser på plass i 1.12 rett etter installasjon også.

I 1.14 fungerte som sagt forumet, men jeg hadde problemer med videoavspilling (uavhengig av nettside, slet også med f.eks Youtube og videoer på sider som vg.no og sedenne.no) samt nedlasting av PDF-filer (fikk feilmelding om at filen ikke fantes uansett hvor jeg prøvde å lagre den, og også da jeg prøvde å lage ny mappe å lagre i). Alt dette forsvant da jeg avinstallerte 1.14 og la inn 1.12 igjen, og maskina mi ble som sagt reinstallert fra scratch rett før jul. Det kan muligens være en av utvidelsene mine som skaper krøll i 1.14, men de er såpass vanlige at da burde flere ha opplevd det.


Edited by Svein_H - 03 februar 2018 at 20:07
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2018 at 23:59
Ingen problemer med det du nevner. Kunne innstallere 1.12 rett over 1.14 og deretter 1.14 rett over 1.12 igjen.
Terje V.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2018 at 21:23
Vivaldi maser fortsatt om oppdatering til ny versjon (1.14.1077.60), men etter oppdatering har jeg de samme problemene med videoavspilling som tidligere, så jeg holder meg til 1.12-versjonen enn så lenge. Ingen andre som sliter med dette..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.