MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tips til lima B3 trenger koblinger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tips til lima B3 trenger koblinger

 Post Reply Post Reply
Author
Rolf. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 juli 2016
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tips til lima B3 trenger koblinger
    Posted: 22 oktober 2017 at 11:19
Hei, jeg har noen Lima b3 vogner uten koblinger, må hele boggien byttes?
Er ett lite hul som kan muligens brukes til noe på arm ut fra boggien. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det jeg trenger?
Mvh Rolf Andreas.



Edited by Rolf. - 22 oktober 2017 at 11:21
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2017 at 13:58
Dette er førstegenerasjons Lima B3-vogn. Der var koblingen støpt i ett stykke med boggirammen, så her er det tydelig at den originale koblingen er kappet rett av. Ut fra bildet kan det muligens se ut som at den er modifisert for å sette på en Fleischmannkobling.
Tror ikke det finnes noen kobling som kan settes rett på her og fungere optimalt, da må det nok gjøres noen tilpassinger. Det beste er å bytte boggirammen. Det kan tenkes at noen har dem for salg, vet ikke om de nyere utgavene passer på gamle vogner.
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2017 at 14:14
Hei.
Dette er de vognene du kjøpte av meg. Jeg hadde kadee-koblinger på de. Skrudd fast med en messingstang. Det finns noen nem-holdere som kan skrues fast. disse kan brukes. Ev må man justere litt på høyden. kommer ikke på produsent nå, kan hende jeg finner det..
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
Rolf. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 juli 2016
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2017 at 14:29
Takker for svar!
Da får jeg kikke litt rundt på nett.
Flott om du husker ja😀
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2017 at 15:31
Kjøp og monter Symoba koblingsholdere, stor type.
 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Rolf. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 juli 2016
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2017 at 15:37
Di så fine ut!
Takk skal du ha legger inn bestilling på di med en gang!👍👌😀
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.