MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Min Gjøvikbane og litt til
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Min Gjøvikbane og litt til

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:37
Koselig når de hilser i det de blir foreviget..


SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:34
Vanntårnet ved Stryken i all sin nåværende prakt. Jeg er ekstremt fasinert av dette bygget. Stryken er også et bra sted å se på tog som kommer ig god fart.


SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:29
SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:27
Vanntårn i korrekt skala med murpuss. Brukte opp igjen gammel tapet fra kjøkkenet som ble hullete da jeg rev den ned fra veggen for å pusse opp. Dermed ser det nesten ut som om deler av murpussen har falt av, akkurat slik som på vanntårnet ved Stryken. deretter vetet jeg tårnet og rullet det i noe murpulver som lå igjen etter at mureren laget nytt sluk på det nye badet i villaen. Dermed er det ekte mur på tårnet mitt og dette murpulveret viste seg å være effektivt på flere andre områder i byggingen også.






Edited by Frostnatt - 17 oktober 2017 at 13:28
SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:16
Planlegging av vanntårn, en dorull gjør nytten så lenge... Vanntårnet som sto på Raufoss var identisk med det som i dag er bevart ved Stryken stasjon


SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:12
SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 13:09
Bilder fra byggingen av banen.


SHG
Back to Top
Frostnatt View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 12 oktober 2017
Location: norge
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frostnatt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2017 at 12:51
Det er blitt etterlyst en egen tråd fra min verden og her er den.

Jernbanemodeller er i all hovedsak konsentrert om å ha Gjøvikbanepreg.
Noen diorama er av ymse fantasi i tillegg til hovedbanen
Har eget skipsverft og fergehavn.
Planlegger jernbaneferge av typen som KDS fikk bygget på 60 tallet.

Ellers er hobbyrommet stappfullt av infomateriale om ferger og cruiseskip da dette har vært hovedinteressen i årevis. Interessen for jernbane har vel alltid vært der, men har i det senere fått mer plass og resurser. Huset er stort men består ellers av strøkne rom med antikviteter og pynt, så derfor er det bare 10 kvadrat som er til hobby, pluss et isolert lagringsrom i garasjen fordi jeg har ekstremt mye.

I perioder er jeg overkreativ og har en trang til å skape noe hele tiden, tegner, maler, skriver, bygger modeller av både bygninger og skip.

Det togtekniske kommer etter hvert, men foreløpig bygges det miljø rundt et startsett. Så bygger jeg vel ut etter hvert og kan kanskje bli med på sånne treff og messer, hvor jeg kan stille opp hele opplegget med banen, husene, fergehavnen og verftet.




SHG
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.