MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skd 221.146 nydesign
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skd 221.146 nydesign

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skd 221.146 nydesign
    Posted: 02 april 2017 at 06:42
Jeg kan ikke huske sist jeg brukte forumet, men tenkte å prøve meg på en liten byggeblogg på dette prosjektet. Utgangspunktet er et helt ordinært skd 221 sett fra skaladesign. Ting blir kansje ikke helt 100% korrekt. Men blir morro å forsøke å lage noe ikke alle har. Tips mottas med takk!
Først så kuttet jeg vekk lykteringen på den lille kassen.


Så fyllte jeg i hullet med tamiya putty. Har aldri hatt behov for å bruke dette produktet, så blir noe nytt å lære der ja.

Deretter sto motorkassen for tur, der måtte lyktehullet og hullet til eksospipen tettes.








Oppdaget at en liten bit av motorkassen manglet, så det ble fikset med styren og litt tamiya putty.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2017 at 11:56
1. tips er å redusere størrelse på bildene Tongue

Men veldig spennende prosjekt da jeg har veldig lyst å gjøre det samme selv.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2017 at 14:35
Supert med byggetråden 😀 Det er litt ekstra jobb og tiltak i og med at alle bilder må resizes. Jeg bruker 1024 pixler bredde.

Edited by steinel - 02 april 2017 at 15:11
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2017 at 16:23
Det er og en av grunnene til at jeg har holdt meg unna forunet. For jeg har ikke peiling på hvordan man reduserer bildene på telefonen.har knapt lakt ut bilder på de 10årene jeg har hatt brukerkonto her.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2017 at 17:26
Underlige greier.
Jeg får ikke lagt ut bilder som mer større enn 999 pixler brede eller høye. Hvis der er på 1000 pixler eller mer blir de blokkert.
I bildeopplastingsvinduet står det at bildefiler ikke må være større enn 2MB, men de som er lagt ut her er på mellom 5 og 8MB.
Hva kan dette komme av? Jeg minnes at det skjedde noen endringer for noen måneder siden, da var det noen som beskrev bildeopplastingsfunksjoner jeg aldri hadde sett, men som de tydeligvis hadde tilgang til. Så endret plutselig bildepopplastingsvinduet seg, og deretter jeg fikk mulighet til å hente opp og gjenposte bilder jeg hadde lastet opp tidligere. Det hadde jeg ikke før.
 
Finnes det flere varianter av bildeopplasting i dette forumet? Er det forskjell på hva de enkelte brukerne har tilgang til?
 
Den jeg får opp ser slik ut:
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2017 at 17:39
Rettelse og tillegg:
 
Det er en stund siden jeg prøvde å laste opp store bilder, så jeg har i det senere alltid behandlet bilder slik at de er mindre enn 1000 pixler brede eller høye (vanligvis ca 800 eller noe sånt).
 
Jeg husket derfor feil angående hvor begrensningen dukket opp.
Gjorde en test nå med et bilde som var 1706 px bredt. Det gikk greit å laste det opp til serveren, men jeg får beskjed om å skrive inn verdier i felt for bildestørrelse som er 3 eller færre tegn. Dermed begrenser størrelsen seg til max 999 px bredde eller høyde.
Dette kan jo brukes ved opplasting av store bilder hvis man ikke slev har mulighet til å resize dem. problemet er at det ikke er noen funksjon for proporsjonal størrelse i disse størrelsesfeltene, så hvis man ikke kjenne proporsjonene i bildet må man enten regne det ut manuelt eller risikere at bildet blir deformert.
 
Men fortsatt gjenstår spørsmålet om alle får opp samme bildeopplaster som meg, eller om det finnes andre varianter.
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.