MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tortoise
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tortoise

 Post Reply Post Reply
Author
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tortoise
    Posted: 28 mars 2017 at 18:17

Må erstatte tråden som går opp i veksler på et par av mine Tortoiser. Hva slags tråd anbefales. Syntes å huske jeg har sett tidligere noen forslag om pianotråd?

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2017 at 18:46
Ja. 1 mm eller litt tynnere, men ikke for tynn. Men husk at å kutte pianotråd krever spesialverktøy (ekstra herdet avbitertang) så du ikke ødelegger verktøyet. Så det går an å bruke en litt mykere tråd enn pianotråd også, men den må ha et visst spenn.


Edited by ses - 28 mars 2017 at 18:47
Svein S
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2017 at 21:24
Jeg bestilte 0,8mm fra Norwegians Modelers. Prøvde med 1,0mm også, men den var litt fior stiv. Jeg må bore opp innfestingshullet såvidt for å få 0,8mm lett inn. Jeg bruker en del Tillig kryss og de har en litt svak innfesting til spillene som skifter den. Derfor har jeg bare gått opp litt fight orginaltråden som følger med Tortoise
Terje
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,043 seconds.