Hobbytrade Di.4 och Märklin K-räls |
Post Reply |
Author | |
Ocke
Viderekommen Joined: 27 desember 2016 Location: Sverige Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 mars 2017 at 03:02 |
Jag skulle någon gång i framtiden hemskt gärna vilja köpa ett Hobbytrade Di.4 för AC, men en sak gör mig lite orolig. När jag köpte min NMJ Di.3 så blev jag varnad att "allt modernt" har problem med K-rälsen. Mycket riktigt så har min Di.3 problem. Plogarna tar i piggarna trots att jag filat bort ganska mycket, och släpskon tryckte upp boggin den sitter på. Därför undrar jag om någon här på forumet kan säga mig hur Di.4:an klara sig? Har ni haft några problem med era modeller på K-räls?
|
|
Tågvärd från Stockholm
|
|
Ocke
Viderekommen Joined: 27 desember 2016 Location: Sverige Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingen som kört dessa Di.4 på K-räls?
|
|
Tågvärd från Stockholm
|
|
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(1)
|
Det er ingen problemer ved å kjøre disse lok på alle typer av Märklin skinner.
|
|
Hilsen, Frans
|
|
Ocke
Post Options
Thanks(0)
|
Perfekt, det var kul att höra.
Då passar jag på att fråga samma sak om Di.6, för de tillverkades ju ungefär samtidigt, och jag har en kompis som är intresserad av en sån i AC utförande.
|
|
Tågvärd från Stockholm
|
|
hamoell
Veteran Joined: 10 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(1)
|
Det er ingen av Hobbytrade lok som skal ha problem på Marklin matriell
|
|
Min pusher: www.glm.no |
|
Ocke
Post Options
Thanks(0)
|
Då tror jag att min vän kommer bli glad att höra det.
|
|
Tågvärd från Stockholm
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
NMJ har lave ploger som til tider funker dårlig også på DC. Hobbytrade Di4 har plogen kanskje for høyt, men da slipper man at plogen butter borti skinner skjøtter og annet som måtte ligge i vegen.
Edited by Wickerman - 04 desember 2017 at 17:47 |
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |