Digitalisere CM Di3 med SX Superdriv |
Post Reply |
Author | ||
holstpe
Viderekommen Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 februar 2017 at 23:43 |
|
Hei.
Har de to siste utgavene av Di3 fra Collector Model, begge med SX Superdriv. Jeg kjører digitalt Märklin på K-skinner og har selvfølgelig lyst til å kunne bruke disse flotte lokene sammen med resten av materiellet. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å digitalisere disse lokene med Superdriv? Har en del Esu 64610 dekodere liggende og det ville vært fint å kunne brukt dem p.g.a Mfx muligheten. Takker for alle innspill
|
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Digitalisering fungerer helt utmerket (brukte ESU V3), men MFX må skrus av ellers skjønner dekoderen ingen ting pga det store svinghjulet.
|
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
holstpe
Viderekommen Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for svar. Kjekt å høre at det fungerer greit med dekoder så får jeg heller klare meg uten Mfx Hvordan fungerer det med "clutchen" på drivet sammen med dekoder, har du bare stilt ned start og stopp forsinkelse på dekoder til minimum ?
|
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvordan jeg stilte start og stopp husker jeg ikke, men starten ble veldig realistisk og riktig med masse motorpådrag før loket seg sakte avgårde.
|
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
holstpe
Viderekommen Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Supert, får finne frem loddebolten
|
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
- Kanskje du mener EMF (eller lastreguleringen)? MFX er en protokoll og ikke avhengig av størrelsen på svinghjulet. Tror med fordel at man kan sette aksellerasjonstid/retardasjonstid til minimum - ellers vil nok loket bli helt ukontrollerbart? EMF er selvfølgelig ikke viktig på en slik modell med "Superdrive".
|
||
holstpe
Viderekommen Joined: 18 november 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da blir det Esu 64610 med Mfx og minimum aksellerasjon og bremsetid siden dette alt er ivaretatt på superdrivet. Takk for svar
|
||
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Selvfølgelig, rotet med forkortelsene |
||
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |