MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjul til Heljan Di3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjul til Heljan Di3

 Post Reply Post Reply
Author
Øivind S View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 mars 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øivind S Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjul til Heljan Di3
    Posted: 08 februar 2017 at 14:40
Kan noen tipse meg om nye hjul til Heljans Di3? Sliter med strømopptaket på de brunerte hjulene, og Heljan selger bare nye brunerte hjul. Har en Heljan MX med nydelig strømopptak, kan jeg ev ta hjulene fra den?
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2017 at 15:19
Har du lest denne tråden?

Back to Top
mjens1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 24 april 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mjens1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2017 at 18:34
Kjøp EL 17 hjul fra NMJ og bytt over tannhjulene. Da kommer loket til å gå som en drøm.
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2017 at 23:02
Hjulene på El17 er vel større enn på Di3??
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2017 at 01:37
Originally posted by jhh61no jhh61no wrote:

Hjulene på El17 er vel større enn på Di3??
1100 mm på El.17 (og Di.4), 1016 mm på Di.3. 

NMJ selger også hjulaksler for Skd.224, der forbildet har hjuldiameter 1000 mm, altså som Di.3-hjul med noe slitasje. Med så liten forskjell skulle det ikke forundre meg om dette er samme hjul som på NMJs Di.3.

Ellers har Roco hatt diverse utgaver av Di.3 og MY, og reservedeler bestilles direkte fra Roco. Det eksemplaret jeg har, har imidlertid brunerte hjul. Akseldiameter er 2,0 mm, og tannhjulene står ikke i senter.
Back to Top
Øivind S View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 mars 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øivind S Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2017 at 08:59
Takk for svar. Jeg har lest denne tråden nå, og kommer til å ta en runde med autosol, pluss stramming av stømopptaket før jeg ev bestiller nye hjul.

Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Har du lest denne tråden?

Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2017 at 13:16
Hvorfor ikke kjøpe fra Heljan????? Send en epost til dem. De hadde sist jeg spurte, selv om det ikke lå i nettbutikken. Adressen står nederst på siden.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2017 at 22:25
Hei
Har nettopp kjøpt El17 hjul V1. Disse er 12,5mm derfor min påstand om at disse er for store for Di3😜
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Øivind S View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 mars 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øivind S Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2017 at 12:50
Hjelper ikke å bestille fra Heljan, de har bare brunerte hjul til Di3. 
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2017 at 23:16
Jeg har en haug med Di3-lok fra Heljan. Alle har brunerte hjul og går som en drøm. Og ja, du kan bruke hjul fra MX. Jeg har et slik også.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2017 at 06:06
Hei

Jeg har ved hjelp filtpoleringsskive på Dremel sammen med litt krom-polish slipt vekk bruneringen på disse hjulene.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2017 at 17:43
Lokene går som en drøm bare hjulene er rene, og stømopptaket ligger inn til hjulene.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.