MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Boggi 3690 i modell?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Boggi 3690 i modell?

 Post Reply Post Reply
Author
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Boggi 3690 i modell?
    Posted: 24 januar 2017 at 22:24
Hei!
Med et prosjekt i lakkboksen kan jeg grave frem et annet hauggammelt prosjekt. Har holdt på med fornorsking av ei Roco B1 vogn (skal bli 19925). Tettet endevinduer og bygd nye stigtrinn så langt. Men boggiene er helt feil. Vet noen av dere om modeller (helst roco) med boggier som kan passere som fagverksboggi 3690 (evt. 6510)?

StenR


Edited by StenR - 24 januar 2017 at 22:25
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2017 at 22:59
Det har jeg ikke sett som ferdige boggier, men jeg vet jeg støpte noen sider til å montere på rocos boggier for noen år siden. Kan sjekke om noen ligger tilbake i verkstedet.
Terje V.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2017 at 23:20
Du sikter vel til det man kaller "Fagverksboggier"?. Scandinavian Miniatures har laget et par versjoner. En er boggisider støpt i messing til å bruke på en LIMA-boggi som basis, og resinstøpte sider i enten korrekt lengde eller tilpasset til Limas B3-boggi. Vet ikke om de selger disse ennå, men du kan jo ta kontakt med Rolf Burud og høre.

Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 08:39
Takk for svar! Skal høre med Scandinavian Miniatures!

StenR
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2017 at 17:59
Sånt skulle jeg hatt. Samme formål :-)
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 20:37
Har vært i kontakt med SM om slike boggisider tidligere, men ikke fått noe svar.
Hadde vært veldig fint til ombygningssettene deres.
MVH

VA
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 20:50
Jeg tok kontakt på Facebook og ble informert om at de ikke hadde kommet i mål med dette. Får håpe det dukker opp etter hvert. Virker som jeg ikke er alene om å savne disse...

StenR
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.