MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Folie
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Folie

 Post Reply Post Reply
Author
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Folie
    Posted: 22 januar 2017 at 08:18
Kan man bruke acrylmaling på aluminiumfolie, eller vil det flasse av etter kort tid? 
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 08:59
Det vil jeg tro, men det er jo bare å teste selv, er det ikke?
Svein S
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 11:39
Jeg ville brukt en etchprimer først både på messing og aluminium som underlag for malingstrøket.
Terje V.
Back to Top
mikki View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 19 august 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikki Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 11:46
Originally posted by ses ses wrote:

Det vil jeg tro, men det er jo bare å teste selv, er det ikke?

Det er selvfølgelig riktig, men noen ganger er det ikke nødvendig å finne opp hjulet mer enn en gang
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 12:18
Tja, jeg vet ikke det. Det kommer vel an på hvor komplisert det er å sjekke selv. Man lærer ved å gjenta det andre har gjort. Man husker også mye bedre det man selv har testet ut.

Når det gjelder dette konkrete spørsmålet, så tror jeg vel at holdbarheten blant annet er avhengig av hvor mye folien holder seg i ro etter at den er malt. Hvis heftet er svakt, men likevel nok til at det etter påføring forblir der, og ikke trekker seg sammen i klumper ol., kan det vel forbli der i årevis dersom folien ikke utsettes for trykk og press eller på annen måte ikke forandrer form.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.